بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سافت بانک، فیلیپ کارت هند را به والمارت می‌فروشد

شرکت سرمایه‌گذاری Softbank اعلام کرد که تمام سهام خود در Flipkart هند را به والمارت منتقل می‌کند. دو هفته قبل اعلام شد که والمارت صاحب بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای آمریکا و یکی از بزرگ‌ترین رقبای آمازون ۷۵ درصد سهام فلیپ‌کارت را به قیمت ۱۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. سافت‌بانک ژاپن هم یکی از سهامداران فلیپ‌کارت بود.

به گزارش دنیای اقتصاد، فروختن ۲۱ درصد از سهام فلیپ‌کارت ارزشی بالغ‌بر ۴ میلیارد دلار دارد و ۶۰ درصد بیشتر از چیزی است که ۹ ماه قبل سافت‌بانک برای خرید این مقدار سهام پرداخت. سافت‌بانک که هم‌اکنون بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تکنولوژی جهان به‌حساب می‌آید قصد ندارد بازار هند را ترک کند بلکه با مبلغی که از فروش سهام بزرگ‌ترین شرکت تجارت الکترونیکی هند به‌دست می‌آورد در بخش دیگری از بازار بزرگ این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

گفته می‌شود سافت‌بانک می‌خواهد روی Paytm استارت‌آپ پرداخت سرمایه‌گذاری مجدد کند؛ شرکتی که در مارکت‌پلیس آنلاین با خود فلیپ‌کارت و آمازون هند در رقابت است. سافت بانک سال گذشته ۱/۴ میلیارد دلار روی Paytm سرمایه‌گذاری کرده بود.

برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ عربی از عربستان و ابوظبی و شرکت‌هایی چون اپل و کوالکام و فاکسکان دریکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری سافت‌بانک به نام Vision نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند که سرمایه‌گذاری روی Paytm هند از طریق همین صندوق انجام‌گرفته است.

سافت‌بانک از نخستین سرمایه‌گذاران علی‌بابا هم هست و دو شرکت رابطه بسیار نزدیک مالی و سرمایه‌گذاری باهم دارند و جک ما، بنیان‌گذار علی‌بابا عضو هیئت‌مدیره سافت‌بانک هم هست.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا