صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد ۲۷درصدی تولید فولاد خام ایران

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: طی چهارماهه نخست سال۲۰۱۸،تولید فولاد خام ایران و جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب۲۷.۶ درصد و ۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، ایران ۸میلیون و ۱۲۷هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید سال گذشته(۶میلیون و ۳۶۹هزارتن) ۲۷.۶ درصد رشد نشان می دهد.

همچنین تولید فولاد خام ایران در آوریل ۲۰۱۸با رشد ۱۲.۴درصدی به یک میلیون و ۹۵۰هزارتن رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۷۳۵هزار تن بود.

همچنین بخوانید

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان نیز در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی ۵۷۵میلیون و ۱۵۵هزارتن ثبت شد که حاکی از رشد ۴درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

همچنین میزان تولید فولادسازان جهان در آوریل۲۰۱۸ ، با ۴.۱درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۸میلیون و ۳۲۲هزار تن رسید. این رقم در آوریل سال گذشته ۱۴۲میلیون و ۴۳۳هزار تن ثبت شد.

طی چهار ماهه نخست ۲۰۱۸ به ترتیب چین با تولید ۲۸۸میلیون و ۹۶۹هزارتن، هند با ۳۵میلیون و۳۸۱هزار تن، ژاپن با ۳۵میلیون و ۱۲۹هزار تن، روسیه با ۲۳میلیون و ۷۹۷هزار تن و کره جنوبی با ۲۳میلیون و ۶۹۶هزارتن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا