اقتصاد کلان

از ادامه فروش گوشت لاکچری در فروشگاه‌های اینترنتی تا افزایش ۲۰ درصدی نرخ عوارض در آزادراه‌ها/ نان بعد از ماه رمضان گران می‌شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرمان‌اقتصادی در هفته‌ای که گذشته اخباری در خصوص تعیین و تکلیف سود سهام عدالت متوفیان، اعلام نرخ تورم اردیبهشت ماه،فعالیت کمتر از ۲.۵ درصدی مرسک در بنادر ایران، جزئیات دریافت وام مسکن برای بار دوم، افزایش ۲۰ درصدی نرخ عوارض در آزادراه‌ها،افتتاح معاملات قرارداد آتی زعفران در بورس کالا ایران و افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان حجیم را منتشر کرد.
 
در هفته گذشته مرکز آمار نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به اردیبهشت ماه ١٣٩٧ به ٨ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (٨.١ درصد) ٠.١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ثبت سفارش تولیدکنندگان لوازم خانگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شود، گفت: کمبود لوازم خانگی در بازار طی یک هفته آینده برطرف می‌شود.
 
 مشاور سازمان خصوصی‌سازی گفت: واریز سود تمامی مشولینی که شماره شبای خود را تا بهمن ماه سال گذشته ارائه کرده اند به اتمام رسیده و مراحل واریز سود مشمولین متاخر طی روز‌های آتی آغاز می‌شود و سود و اصل سهام عدالت متوفیان تعیین و تکلیف می‌شود.
 
در حالی که حدود ۵ ماه از وعده مدیرکل دامپزشکی استان تهران برای برخورد با سایت عرضه فروش گوشت‌های لاکچری می‌گذرد اما، کماکان این سایت بدون مشکل در حال فعالیت و فروش محصولات خود است.
 
بانک مسکن در راستای حمایت بیشتر از زوج های متقاضی خرید مسکن، یک مصوبه دیگر برای تسهیل تامین مالی این گروه از خریداران به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.
 
با مصوبه کمیسیون پولی و بانکی بانک مرکزی، از این پس ایران‌چک‌های تحویلی به بانک‌ها، بدون درج مهر شعبه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.
 
معاون سازمان بنادر در واکنش به اخبار مروبط به توقف فعالیت شرکت مرسک با اعلام اینکه کل فعالیت تجاری شرکت مرسک کمتر از ۲.۵ درصد عملیات کانتینری ایران بوده است، گفت: در ۶ سال گذشته و پس از امضای برجام ، خطوط این شرکت به بنادر ایران تردد نداشته اند.
 
موضوع ترانزیت همواره به عنوان یکی از راه‌های درآمدزایی برای کشور مطرح بوده که بررسی آمار نشان می دهد طی سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۲۸۱ هزار تن کالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی کشور ترانزیت شده است.
 
توزیع تجهیزات کاهنده مصرف آب در استان اصفهان با اقساط ۲۴ ماهه بر روی قبوض آب آغاز شد و به گفته مسئولین با استفاده از این تجهیزات می‌توان حدود ۲۰ درصد از مصرف آب را کاهش داد.
 
دریافت وام صندوق پس‌انداز یکم یکی از موضوعاتی است که زوجین برای خرید وام از آن استقبال خوبی کرده‌اند، ولی شرایط سخت دریافت این وام از قبیل سپرده‌گذاری، ضامن معتبر، تأمین گواهی کسر از حقوق، شرایط سن بنا و … باعث شده تا بسیاری از افراد در اواسط راه از دریافت وام انصراف دهند.
 
 با توجه به تایید و تکذیب افزایش نرخ عوارض در جاد‌های کشور از سوی مسئولین نرخ عوارض آزادراه‌های کشور تا ۲۰ درصد گران شد.
 
نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران گفت: بستن حساب ایرانیان غیرمقیم در گرجستان ارتباطی به تحریم ها ندارد و مربوط به FATF است.
 
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه روند معاملات مسکن در خرداد ماه همزمان با ماه رمضان افت قیمت را تجربه می‌کند، گفت: در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن بیش از نرخ تورم نخواهد بود.
 
 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در جهان به شمار می آید و بورس کالا به علت تنوع کالای معاملاتی بهترن مکان برای ارزش گذاری زعفران و معامله این محصول است.
 
نرخ دلار با گذشت بیش از یک ماه از اجرای تک نرخی شدن، برای سومین روز متوالی روند افزایشی به خود گرفت و به رقم ۴ هزار ۲۰۸ تومان رسید.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی شرایط تأمین، انتقال ‏‏‏و پرداخت ارز رانندگان حمل و نقل بین المللی و ترانزیت را ابلاغ کرد، بر این اساس رانندگان بین المللی به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی و با احتساب کارمزد‌های متعلقه ارز دریافت می‌کنند.
رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) گفت: با توجه به افزایش قیمت روغن و بهبود دهنده‌ها و سایر مولفه‌ها، قیمت نان پس از ماه مبارک رمضان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
 
آمار‌ها حاکی از آن است که در فروردین ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون فقره چک به ارزش ۹۰ هزارمیلیارد در کل کشور برگشت خورده است.
 
به دنبال خروج دام از مرز‌های غربی کشور و عدم اندیشیدن تمهیداتی در این زمینه، روند صعودی قیمت گوشت قرمز سرعت گرفته و با ثبت رکوردی جدید قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند به ۶۵ هزار تومان رسیده است.
 
عضو انجمن پسته با اشاره به کاهش تولید پسته در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته ۲۲۰ هزارتن پسته تولید شد، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در سال جاری این رقم به ۷۰ هزار تن کاهش پیدا می‌کند.
 
*پرونده میزان از واردات کالا‌های غیرضروری:
واردات بیش از یک میلیون تن مسواک به کشور
واردات بیش از ۳۱۸ تن ساعت دیواری
واردات ۱۰ تن قلاب و قرقره ماهیگیری به کشور
خروج یک میلیون دلار ارز از کشور برای واردات داس
واردات بیش از ۳۵۰ تنی مغز مداد سیاه به کشور
 
*بسته‌اقتصادی:
بسته‌ اقتصادی میزان در ۲۹ اردیبشهت ماه
بسته‌ اقتصادی میزان در ۳۰ اردیبشهت ماه
بسته‌ اقتصادی میزان در ۳۱ اردیبشهت ماه
بسته‌ اقتصادی میزان در ۱ خرداد ماه
بسته‌ اقتصادی میزان در ۲ خرداد ماه
 
انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا