بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

Vota تراکنش‌های مالی شما را به یک شبکه اجتماعی خرید تبدیل می‌کند

اگر شما هم مثل من، ساعات قابل توجهی از روزتان را در اینترنت و فضای مجازی سپری کرده باشید، احتمالا با نام شبکه اجتماعی Bilippy مواجه شده اید. Blippy ظهور ناگهانی و رشد سریعی داشت و کاربرد آن، به اشتراک گذاشتن لیست خریدها توسط کاربران بود. در سال ۲۰۱۰، این شبکه اجتماعی با قیمت ۴۶.۲ میلیون دلار ارزش گذاری شد. پس از گذشت اندک زمانی، کاربران جهانی به این نکته پی بردند که وجود یک شبکه اجتماعی اختصاصی برای مشاهده و به اشتراک گذاری خریدهای دیگران، لزومی ندارد! حال حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ اخیرا، یک نفر اپلیکیشنی شبیه به Blippy را راه اندازی کرده و آن را Vota نامیده است.اگر کنجکاو شدید که در مورد اپلیکیشن Vota بیشتر بدانید،  شما را به مطالعه این مقاله دعوت می کنیم.

معرفی اپلیکیشن Vota

Vota دادوستدهای مربوط به کارت اعتباری و همچنین مکان های بازدید شده توسط کاربر را به صورت اتوماتیک، ثبت می کند. کاربر می تواند این گزارشات مالی را به صورت خصوصی برای خودش نگه دارد و یا در صورت تمایل، اطلاعات را با خانواده و دوستانش به اشتراک بگذارد.

مزیت جانبی این اپلیکیشن، شناسایی هر گونه سواستفاده مالی و کلاه برداری از طریق کارت اعتباری است.

به احتمال زیاد این سوال برایتان پیش آمده که: با وجود شکست اپلیکیشن مشابه، چرا کسی دوباره دست به انجام چنین کاری زده است؟

در جواب این سوال باید بگوییم: برخی از استارتاپ ها، “خیلی زود” راه اندازی می شوند؛ یا اینکه مثلا اگر اقدام X را به جای Y انجام می دادند، موفق می شدند.

نسل جوان امروز، خیلی راحت تر از نسل قبلی، اطلاعات مالیش را در فضای اینترنت به اشتراک می گذارد. محبوبیت بالای Venmo این ادعا را ثابت می کند. Venmo در کنار این که یک سیستم پرداخت موبایلی است، امکان مشاهده لیست خرید دوستانتان را نیز فراهم می کند.

Venmo ابزاری کاربردی و سودمند است. اگر می خواهید چکتان را پاس کنید، اگر می خواهید کرایه تاکسی را حساب کنید، اگر می خواهید پولی را به حساب بانکیتان واریز کرده و یا برداشت کنید و … Venmo به کارتان می آید!

 اپلیکیشن Vota، تراکنش های کارت اعتباری شما را به check-in تبدیل می کند.

مزیت Vota  نسبت به Blippy در آنست که تراکنش های کارت اعتباری و مقدار حساب بانکی کاربر را با همه دنیا به اشتراک نمی گذارد.

بنیانگذاران اپلیکیشن Vota چه کسانی هستند؟

ایده Vota اولین بار توسط Kiyo Kubo و  Nick Farina مطرح شد. اسامی نام برده شده، بنیانگذاران Meridian هستند. Meridian یک کمپانی تکنولوژی مبتنی بر مکان یابی بوده و پنج سال پیش توسط Aruba Networks احداث گردید؛ این کمپانی، بعدها به HP ملحق شد.

این دو نفر در سال ۲۰۱۶، HP را با قصد دستیابی به اهداف بهتر، ترک کردند.

Kubo می گوید: یکی از مسائلی که متوجه آن شدیم، این است که افراد چیزی در مورد امور مالی شخصی نمی دانند؛ لذا تصمیم گرفتیم کمک هایی را در این زمینه ارائه کنیم.

اپلیکیشن Vota

طرز کار اپلیکیشن Vota

اپلیکیشن Vota امکان اتصال بین کارت های اعتباری صادر شده از Chase ،Capital One ،Wells Fargo ,Citi  ,US Bank و سایر ویزا کارت ها را فراهم می کند. بدین وسیله کاربر می تواند به آسان ترین شکل ممکن، گزارشی از مکان ها و هزینه های خود داشته باشد و در صورت تمایل، این اطلاعات را با خانواده و دوستانش به اشتراک بگذارد. Vota گزارشات ذکر شده را به صورت لحظه ای ضبط می کند. این قابلیت، کاربر را در شناسایی سریع کلاهبرداری مالی از حسابش، یاری می کند.

مشکلات پیش رو و راه حل های ارائه شده

Kubo اذعان دارد که با سختی هایی در فروش اپلیکیشن Vota روبرو است.

 او می گوید: می دانیم که افراد تمایل چندانی به اشتراک گذاری گزارشات مالیشان ندارند.

اقدامات انجام شده برای مقابله با این عدم تمایل، عبارتند از: حذف نمایش قیمت به دلار، اشتراک گذاری به دلخواه کاربر، امکان مخفی کردن و نشان دادن هر کدام از خریدها به صورت جداگانه و عدم به اشتراک گذاری تراکنش هایی مثل خرید آنلاین.

این اقدامات خوب هستند، اما ممکن است کافی نباشند.

اپلیکیشن Vota

مشاهده میز غذای زیبا افراد، برای کاربران بسیار دلنشین است. Swarm این کار را انجام داده و با موفقیت روبرو شده است. این کار، روشی مناسبی برای ارتباط مداوم با دوستان و شناختن مکان های دیدنی به صورت غیر مستقیم است.

همان گونه که مطرح کردیم، به اشتراک گذاری مکان هایی که یک کاربر در آن حضور داشته، دلنشین است؛ ولی اگر این فعالیت پرطرفدار با لینک شدن به کارت اعتباری و دسترسی عمومی به اطلاعات مالی همراه شود، کاربران را فراری خواهد داد.

برای جذب افراد به سمت این نوع از اپلیکیشن های مالی، انگیزه هایی مثل “گزارش مالی سودمند” و “مشاهده فعالیت دوستان” به تنهایی کارساز نیستند و تمهیدات بیش تری باید اندیشیده شود.این شرکت به فکر همین تمهیدات بیش تر است.

Kubo می گوید: ایده اصلی این اپلیکیشن، توسعه بینش مالی افراد در زندگی شخصی است. با این حال، رفتار کاربران در Beta، ما را مجاب کرد که بخش اجتماعی این اپلیکیشن را نیز تقویت کنیم.

در واقع، تمرکز اصلی بر روی پیگیری گزارشات مالی است، نه غذاخوردن!

Vota قصد دارد خدمات متنوع تری را ارائه کرده و مقبولیت خود را در بین عموم گسترش دهد. کمک در افزایش پس انداز کاربران، از جمله این خدمات است. این کار می تواند با برجسته سازی فعالیت های کوچک و دور از اهمیت، گزارش خرج های اضافی کاری و … انجام گیرد.

داشتن اپلیکیشنی که هم باعث جلوگیری از کلاهبرداری مالی می شود، هم گزارشات روزانه هزینه ها را در اختیار کاربر قرار می دهد، هم به افزایش پس انداز کمک می کند، هم اشتراک iTunes را به کاربر یادآوری می کند و همچنین پس از اتمام یک فصل از پخش سریال مورد علاقه فرد، پیامی با محتوای “لغو آبونمان ماهانه سایت” برایش ارسال می کند، بسیار کاربردی خواهد بود.

به اشتراک گذاشتن انتخابی گزارش هزینه ها توسط اپلیکیشن، یک روش عالی برای هم اتاقی های خوابگاه و اعضای یک خانواده می باشد.

اتفاقات جالب و هیجان انگیزی می تواند در اپلیکیشن Vota انجام گیرد و توجه عموم را به سمت استفاده از این اپلیکیشن سوق دهد. Vota هنوز به این دست از ویژگی های کاربردی مجهز نشده و به همین علت، به نظر می رسد که “خیلی زود” وارد بازار شده است.

اپلیکیشن Vota برای اندروید و iOS به صورت رایگان در دسترس می باشد.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا