ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کوالکام برای توسعه شبکه اینترنت ۵G سخت‌افزار عرضه می‌کند

شرکت کوالکام در راستای توسعه و راه‌اندازی نسل پنجم اینترنت ۵G سخت‌افزار جدیدی را روانه بازار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وب سایت engadget، از آنجا که اخبار نسل جدید اینترنت ۵G در گوشه و کنار جهان منتشر شده و کاربران بسیاری نیز در انتظار اجرای آن هستند، کشورهای زیادی با همکاری اپراتورهای اینترنت و غول‌های تکنولوژی در جهان درصدد برقراری این نسل جدید از اینترنت هستند.

یکی از پیشگامان در عرصه برقراری زودهنگام نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G، شرکت آمریکایی کوالکام است که علاوه بر سابقه درخشان فعالیت در زمینه راه اندازی شبکه های اینترنتی در مخابراتی در جهان، حالا در سالهای اخیر به دنبال طراحی، تولید و معرفی سخت افزارهای جدیدی است تا بتواند در برقراری نسل پنجم اینترنت پرسرعت ۵G در جهان کوشا و سهیم باشد.

همچنین بخوانید

در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد. در نتیجه رسما یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک بدنبال برقراری و راه اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، ژاپن، چین، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و غیره هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

حالا  تازه ترین گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کوالکام تصمیم گرفته است سال آینده ( ۲۰۱۹ میلادی) از یک سخت افزار جدیدی رونمایی و سپس روانه بازار کند تا بتواند به وسیله آن، پوشش دهی شبکه اینترنت ۵G را با سهولت بیشتری انجام دهد.

کوالکام بدین منظور قصد دارد نخستین پلتفرم رادیویی جدید ۵G را با کد FSM۱۰۰xx راهی بازارهای جهانی کند تا ایستگاههای کوچک رادیویی و مخابراتی نیز از سرعت داده گیگابایتی بهره مند شوند.

بر اساس این گزارش ها، سخت افزار مربوطه قادر خواهد بود شبکه ۵G را به هر دو صورت فرکانس های منظم و فرکانس های بی نهایت بالا تحت پوشش خود قرار داده و این بدان معناست که در محیط های بیرونی که فرکانس های بالای ۵G توان نفوذ به آن را ندارند، نیز مفید و کاربردی باشد.

البته مشخصات فنی و جزئیات بیشتری در این خصوص هنوز منتشر نشده است و باید برای اطلاع بیشتر و بحث بر سر توانایی و قابلیت های دقیق این سخت افزار، تا زمان معرفی آن از سوی کوالکام منتظر ماند.

قرار است نمونه سخت افزارهای جدید کوالکام در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی معرفی و سپس عرضه شود که البته از آن زمان نیز طول می کشد تا اپراتورهای مخابراتی و اینترنتی در کشورهای مختلف جهان بتوانند برای پوشش دهی شبکه ۵G از آن استفاده کنند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

کوالکام ( Qualcomm) یک شرکت فناوری و تجهیزات ارتباطی و مخابراتی آمریکایی است که در ماه ژوئیه ۱۹۸۵ میلادی در شهر سن دیگو، ایالات متحده آمریکا تأسیس شد و دفتر مرکزی آن نیز در این شهر است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا