صنعتصنعت، معدن، تجارت

دولت از صنایع داخلی خرید کند

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران بر ضرورت تامین اقلام مورد نیاز دولت از سوی تولیدکنندگان داخلی در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آرمان خالقی در برنامه « روی خط اقتصاد » رادیو اقتصاد افزود: دولت یکی از مصرف کنندگان بزرگ کشور است و برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود خریدهای زیادی را در طول سال انجام می دهد.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: طبق اصول اقتصاد مقاومتی برای ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی و همینطور تقویت بخش تولید در وهله اول دولت باید پیشقدم باشد و اقلام مصرفی و مورد نیاز خود را از تولیدات داخلی تهیه و تامین کند.

دبیر انجمن لوازم خانگی ایران ضمن اشاره به قانون ممنوعیت خرید کالاهای خارجی (اعم از کالای ساخته شده، قطعات، ملزومات، تجهیزات و غیره تحت هر عنوان) دارای تولید مشابه داخلی گفت: این قانون برضرورت حمایت از کالاهای ساخت داخل توسط دولت تاکید دارد.

وی در ادامه افزود: خرید کالاهای ایرانی از سوی دولت زمینه ساز رونق بازار ، اشتغال افزایی، پویایی تولید، نوآوری و موارد مشابه دیگر در کشور می شود.

خالقی اظهارداشت: رشد مصرف کالای ایرانی در کشور مستلزم کاهش هزینه تولید، ارتقای کیفیت، قیمت مناسب و مصادیقی از این نوع است.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا