بورسبورس اوراق

تقسیم سود ۲۰تومانی برای هر سهم/ خروج از فعالیت‌های ساختمانی

 

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری بوعلی برای سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶ امروز با حضور ۸۳.۴ درصدی سهامداران برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه گذاری بوعلی برای سال مالی ۹۶ امروز برگزار شد و گزارش فعالیت هیات مدیره به استماع سهامداران رسید، صورت های مالی تصویب و درخصوص سود نقدی، روزنامه کثیرالانتشار، حق حضور و پاداش هیات مدیره تصمیم گیری شد.

سعید باقرزاده، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی به ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره پرداخت. او با بیان اینکه چشم انداز شرکت حضور در جمع پنج شرکت برتر از لحاظ بازده است، اظهار داشت که سود شرکت ۵۰ درصد رشد داشته است. به اعتقاد او سهم «وبوعلی» ارزنده است اما بازار هنوز این ارزندگی را درک نکرده است. این شرکت در سال ۹۶ عنوان شفاف ترین ناشر بورسی را از آن خود کرده است.

تقسیم سود 20تومانی برای هر سهم/ خروج از فعالیت‌های ساختمانی

باقرزاده در ادامه اعلام کرد که سال گذشته پروژه های ساختمانی شرکت به اتمام رسید و تصمیم بر آن شد که فعالیت ساختمانی در این شرکت انجام نشود و به این ترتیب این بخش از فعالیت های شرکت حذف شد. ساختار سرمایه گذاری های شرکت در سال ۹۶ به این ترتیب بود که ۱۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری شد که نسبت به سال پیش از آن ۱۸ درصد رشد داشت، سرمایه گذاری در سهام شرکت های خارج از بورس ۱۱.۴ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۹۵ حدود دو درصد رشد داشت، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نسبت به سال ۹۵ حدود ۹۵ درصد کاهش داشت و سایر سرمایه گذاری های کوتاه مدت ۹۷۵ درصد نسبت به سال ۹۵ رشد داشت.

به گفته او اصلاحاتی در صنایع مورد سرمایه گذاری شرکت انجام شد و در حال حاضر شرکت در صنایع فولادی، کانه های فلزی، پالایشی، پتروشیمی، دارویی، بانکی و یوتیلیتی سرمایه گذاری کرده است که لفظ «متاسفانه» برای صنعت بانکی به کار برده شد.

ترکیب منابع درآمدی شرکت در سال مالی ۹۶ به این ترتیب بوده که حدود ۲۱.۶ میلیارد تومان درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها، حدود ۱.۴ میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه گذاری ها، حدود ۲۶ میلیارد تومان خالص درآمد حاصل از فروش املاک و در مجموع حدود ۴۹ میلیارد تومان بوده است.

اهم فعالیت های انجام شده در سال ۹۶

تکمیل عملیات اجرایی پروژه ساختمانی تندیس در سعادت آباد و فروش آن به صورت یکجا با قیمت مطلوب، بازنگری اساسی در ساختار سبد سرمایه گذاری های بورسی، توسعه سبد سرمایه گذاری های بورسی شرکت از مبلغ ۱۳۳.۶ میلیارد تومان به ۱۵۷.۸ میلیارد تومان با تزریق بخشی از منابع به دست آمده از فروش پروژه های ساختمانی سعادت آباد، تحصیل تعداد ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم شرکت تولید نیروی برق دماوند به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در راستای تهاتر بخشی از مطالبات شرکت درخصوص فروش مجتمع عای مسکونی سعادت آباد، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر بورسی به میزان ۱.۹ میلیارد تومان، کسب حدود ۴۷.۱ میلیارد تومان (۲۹ تومان و ۴ ریال به ازای هر سهم) سود خالص در سال مالی مورد گزارش، تسریع در دریافت مطالبات از شرکت های سرمایه پذیر و وصول مبلغ ۲۰.۵ میلیارد تومان از این مطالبات و مدیریت نقدینگی به منظور استفاده از فرصت های سرمایه گذاری پربازده (مهمترین طلب از نیروگاه دماوند است که به زودی وصول می شود)، پیگیری و اقامه دعوی برای وصول مطالبات معوق و سنواتی شرکت از جمله طلب از شرکت گروه صنعتی دریایی ایران به مبلغ ۴۰۳.۸ میلیون تومان و… از مهمترین اقدامات شرکت در سال ۹۶ بوده است.

برنامه های آتی

بازنگری مستمر و تداوم فرآیند بهینه سازی پرتفوی بورسی شرکت، کاهش ریسک سرمایه گذاری با ایجاد تناسب بهینه میان وزن صنایع مختلف، فروش سایر سرمایه گذاری های کم بازده و تبدیل وجوه حاصل به سهام با پتانسیل بالا و سایر فرصت های سرمایه گذاری با ریسک پایین و بازده مناسب، اتخاذ استراتژی فعال سرمایه گذاری در حدود ۲۵ درصد از پرتفوی بورسی و استفاده از ابزارهای نوین در بازارهای مالی از جمله برنامه های شرکت در راستای گسترش فعالیت در بورس است.

در حوزه سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و مشارکت های کوتاه مدت بازرگانی، شرکت در نظر دارد تا به منظور دستیابی به منابع نقدینگی کوتاه مدت، سرمایه گذاری در فعالیت های بازرگانی با مشارکت افراد حقیقی و حقوقی را دنبال کند و به دنبال شناسایی و سرمایه گذاری خارج از بورس مانند پروژه های پتروشیمی یا معدنی است.

پیگیری وصول مطالبات و ادامه برنامه اصلاح ساختار سودآوری شرکت در جهت کسب منافع و درآمد بیشتر از محل سود تقسیمی شرکت های سرمایه پذیر نیز از دیگر برنامه های شرکت است.

مصوبات مجمع

صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ بهمن ۹۶ مورد تصویب قرار گرفت. از محل ۴۷ میلیارد تومان سود محقق شده در سال ۹۶، مبلغ کل ۳۲ میلیارد تومان یعنی ۲۰ تومان به ازای هر سهم سود تقسیم شد (تقسیم سود ۷۰ درصدی). موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان بازرس قانونی و موسسه حسابرسی بهمند به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شد. حق حضور هیات مدیره مانند سال گذشته مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و پاداش هیات مدیره ۳۲۰ میلیون تومان تعیین شد. روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد. همچنین در راستای رای گیری برای معاملات ماده ۱۲۹، هیات مدیره اعلام کرد که شرکت موضوع معاملات ۱۲۹ به طور واقعی نداشته است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا