صنعت، معدن، تجارت

بندرچابهار درخدمت صادرات مواد معدنی

رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: دولت از اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در راستای جذب سرمایه‌ بخش خصوصی به طور ویژه حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی کرباسیان در ارتباط با امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار اظهار کرد: ایران یک کشور معدنی است و با توسعه عملیاتی طی سه سال گذشته در ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع، ۵۰۰ میلیون تن آهن، ۵۰۰ میلیون تن زغال سنگ و ۴۰ میلیون تن طلا استخراج شده است و به طور حتم در صورت توسعه عملیات اکتشافی، شاهد استخراج مواد معدنی بیشتری خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت، ادامه داد: چابهار از ظرفیت‌های ارتباطی بالایی برخوردار است و بهترین مسیر برای اتصال دیگر کشورهاست که می‌تواند روابط بین المللی کشور را توسعه بخشد.

همچنین بخوانید

وی با تأکید بر اینکه وجود گاز و مواد معدنی می‌تواند موجب ایجاد ارزش افزوده در محصولات تولیدی کشور در بخش صادرات شود، بیان کرد: ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار پروژه بسیار مهمی است که می‌تواند به توسعه کشور در بخش معدن و صنایع معدنی کمک شایانی کند.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، افزود: افغانستان و کشورهای آسیای میانه می‌توانند با ایجاد کریدور ریلی به شرق کشور متصل شوند و آینده بسیار خوبی را در بخش صادرات و واردات معدن و صنایع معدنی و نیز عملیات بندری رقم بزنند.

وی با اشاره به  امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این قرارداد بین بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی به امضا می‌رسد.

وی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر کشور، بر اساس سیاست‌های اتخاذی دولت سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده است و در راستای جذب منابع بخش خصوصی عمل می‌کند. چنین اقداماتی توسط سازمان بنادر و دریانوردی مورد حمایت دولت است که به طور ویژه از آن استقبال می‌شود.

گفتنی است مراسم امضای قرارداد ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و امضای تفاهم نامه احداث و بهره برداری از کارخانه تصفیه شکر در بندر شهید بهشتی چابهار با حضور محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مهدی کرباسیان مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) امروز برگزار می شود.

برهان محمودی

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا