بین الملل

گلدمن ساکز: چشم‌انداز مالی آمریکا خوب نیست

طبق اعلام گلدمن‌ساکز چشم‌انداز مالی ایالات‌متحده خوب نیست و ممکن است در هنگام رکود اقتصادی بعدی امنیت اقتصادی این کشور را تهدید کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، طبق اعلام گلدمن‌ساکز چشم‌انداز مالی ایالات‌متحده خوب نیست و ممکن است در هنگام رکود اقتصادی بعدی امنیت اقتصادی این کشور را تهدید کند.

بر طبق پیش‌بینی اقتصاددان ارشد این بانک، کسری بودجه فدرال تا سال ۲۰۲۱ از ۸۲۵ میلیارد دلار کنونی (که ۴.۱ درصد از تولید ناخالص ملی است)، به ۱.۲۵ تریلیون دلار (یا ۵.۵ درصد تولید ناخالص ملی) خواهد رسید و ای نانک پیش‌بینی می‌کند که این رقم تا سال ۲۰۲۸ به ۲.۰۵ تریلیون دلار (یا ۷ درصد تولید ناخالص ملی) ارتقا پیدا کند.

همچنین بخوانید

جان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد بانک گلدمن‌ساکز، نوشت: احتمالا بالا رفتن سطح کسری بودجه و بدهی، فشار بالابرنده‌ای به نرخ بهره وارد می‌کند و کسری را بیشتر خواهد کرد.

رشد اقتصادی، به لطف قانون مالیاتی جدید در سال ۲۰۱۸ از ۳ درصد فراتر می‌رود اما این روند رشد کوتاه خواهد بود. دفتر بودجه کنگره، درماه آوریل پیش‌بینی کرد که به لطف هزینه‌کردهای بالا و قانون مالیاتی جدید، ظرف ۱ دهه میزان بدهی عمومی با تولید ناخالص ملی برابر خواهد شد که از جنگ جهانی دوم تا کنون، چنین سطحی از بدهی بی سابقه بوده است. میزان بدهی عمومی به بانک‌ها تا پایان ۲۰۲۸ به ۲۸.۷ تریلیون دلار خواهد رسید.

هاتزیوس می‌نویسد: این می‌تواند در صورتی که اقتصاد در کوتاه‌مدت با افت مواجه شود، شرایط متزلزلی برای کنگره به وجود آورد و توانایی قانون‌گذاران برای فراهم کردن محرک‌های مالی اضافی را کاهش می‌دهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا