امور زیربناییتعاون و اشتغال

پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان وام روستایی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا کاتب در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه سال گذشته از صندوق توسعه ملی ۱.۵ میلیارد دلار به دستور مقام معظم رهبری برای رفع مشکل اشتغال روستایی اختصاص یافت که معادل ریالی این رقم نیز توسط سیستم بانکی پرداخت خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: سرجمع ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی با نرخ شش درصد برای اشتغال روستایی استفاده می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون صندوق توسعه ملی ۵۰ درصد منابع را به چهار بانک عامل یعنی کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی پرداخت کرده است.

وی در ادامه از معرفی چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی به سیستم بانکی خبرداد و افزود: از این میزان ۹۰۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان پرداخت شده است.

کاتب همچنین روند ارائه طرح ها به بانک و پرداخت تسهیلات وام اشتغال روستایی را مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: روستا به‌عنوان کانون تولید در هر جامعه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: توسعه اشتغال و درآمد زایی در مناطق روستایی ضمن کاهش مهاجرت روستایی از رشد حاشیه نشینی در کلانشهرها و به تبع آسیب های اجتماعی در جامعه جلوگیری می کند.

نماینده مردم آرادان و گرمسار در مجلس دهم گفت: بانک‌ها در جلسه اخیر این اطمینان را به اعضای فراکسیون تولید و اشتغال مجلس دادند که تا پایان خرداد ماه جاری کارنامه درخشان‌تری برای ایجاد تسهیلات جهت ایجاد اشتغال به روستائیان و عشایر ارائه دهند.

وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: جلسه‌ای بار دیگر در اوائل تیرماه سال جاری با حضور مدیران عامل چهار بانک، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مجریان طرح اشتغال روستایی و اعضای فراکسیون تولید و اشتغال جهت بررسی بیشتر این موضوع برگزار خواهد شد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا