خودروصنعت، معدن، تجارت

تعیین تکلیف قیمت خودرو به هفته آینده موکول شد/تاکید بر تخصیص ارز ۴‌هزار و ۲۰۰‌تومانی به خودروسازان و قطعه سازان

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون با حضور مدیران وزارت صنعت و خودروسازان کشور گفت: در این جلسه مقرر شد که خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آنالیز قیمت خودروهای تولید داخل را تا هفته آینده به کمیسیون صنایع مجلس ارائه کنند.

 

همچنین بخوانید

محمدرضا نجفی اظهارکرد: در این جلسه، افزایش قیمت خودرو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که خودروسازان کشور و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، علاوه بر ارائه آنالیز دقیق قیمتی از خودروهای تولید داخل، این موضوع را مشخص کنند که مبانی تعیین قیمت خودروها کدام آیتم ها هستند.

نجفی در ادامه افزود: همچنین در این نشست مقرر شد که گزارشی در مورد تاثیرات خودروهای وارداتی بر بازار داخلی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه شود تا ارزیابی های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس اظهار کرد: تصمیم دیگر این جلسه آن بود که کارگروه مشترکی با حضور نمایندگانی از خودرو سازان، مجلس، واردکنندگان، قطعه سازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل ‌شود و این کارگروه تا سه شنبه هفته آینده فرصت دارد پیشنهاد مصوبی خود را در مورد قیمت گذاری خودروهای تولید داخل ارائه کند.

نجفی در ادامه افزود: در همین رابطه قرار بر این شد که سه‌ شنبه هفته آینده، مجددا جلسه ای با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت گذاری خودروهای داخلی برگزار شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه تامین ارز مورد قطعه سازان و خودروسازان مورد تاکید قرار گرفت، گفت: در این نشست مقرر شد که با توجه به افزایش اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد، دولت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای خودروسازان و قطعه سازان تامین کند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا