بورسبورس اوراقصنعت، معدن، تجارت

افزایش نرخ محصولات شوینده در کمتر از ۱۰ روز آینده

انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات را به شرکت های مرتبط صادر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گزارش های مالی سه شرکت شوینده در گروه محصولات شیمیانی حاکی از افزایش قیمت فروش محصولات آنها تا ۱۵ درصد است. امروز سه شرکت پاکسان٬ گروه صنعتی پاکشو و گلتاش خبر از افزایش نرخ محصولات خود داده‌اند.

شرکت پاکسان که انواع پودرهای دستی، ماشینی، کفشوی و صابون را تولید می کند٬ اعلام کرده که افزایش نرخ مجاز برای انواع پودرها ۱۲ درصد و سایر محصولات ۱۵ درصد است و براساس مجوز دریافت شده٬ افزایش نرخ از تاریخ دهم خرداد سال ۹۷ به تدریج قابل اعمال است. نرخ قبلی ۴۲۸۸ تومان و ۸ ریال بوده که به ۴۸۶۳ تومان و ۵ ریال افزایش می یابد.

شرکت گلتاش که انواع شامپو، صابون، خمیردندان و مایعات دستشویی تولید می کند٬ اعلام کرده که همه محصولات معادل ۱۵ درصد نرخ فروش قبلی افزایش نرخ می یابند و براساس موجودی های قیمت قبلی، افزایش نرخ به تدریج از ۱۰ خرداد ماه اعمال می شود. نرخ قبلی ۵۲۹۰ تومان بوده که به ۶۰۸۳ تومان و ۵ ریال افزایش می یابد.

شرکت گروه صنعتی پاکشو نیز اعلام کرده که نرخ فروش پودرهای شوینده ۱۲ درصد و سایر محصولات نهایی داخلی ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. تاریخ موثر اعمال مجوز ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام شده است. نرخ قبلی ۳۳۴۰ تومان و ۲ ریال بوده که به ۳۷۷۴ تومان و ۵ ریال افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که نرخ قبلی و جدید ارائه شده در گزارش های این شرکت ها براساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی محاسبه شده است.

امروز سازمان بورس نماد شرکت صنایع بهداشتی ساینا را تعلیق کرد؛ طبق نامه منتشر شده سازمان٬ شرکت ساینا باید درخصوص افزایش نرخ شفاف سازی کرد. در بخشی از این نامه آمده است که «با توجه به انتشار اخبار مربوط به تصویب افزایش نرخ فروش محصولات آن شرکت، خواهشمند است موضوع فوق بررسی شده و تایید یا عدم تایید آن را اعلام فرمایید. همچنین ضروری است درصورت تایید موضوع، اثرات آن بر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۷ را به عموم افشا نمایید.»

شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر (شویند) هنوز خبری در رابطه با افزایش نرخ محصولات نداده است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا