بورسبورس اوراق

خودرو، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی در صدر

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در معاملات امروز سرمایه گذاران بورسی بیش از یک میلیارد و ۷۵۰ برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۹ هزار و ۹۷ میلیارد ریال بود.

امروز همه شاخص های بورس صعودی شدند. شاخص کل ۳۳ واحد بالا رفت و به رقم ۹۵ هزار و ۱۳۶ رسید. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۰ و ۸۸ واحد رشد کردند.

همچنین بخوانید

نمادهای فولاد مبارکه، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی مبین امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو و چادرملو با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر این متغیر شدند.

در بازار امروز گروه های خودرو، فرآورده های نفتی و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین نمادهای آلومراد، گروه صنعتی سپاهان،محورسازان ایران خودرو، سیمان ارومیه،مهرکام پارس، بیمه دانا و دوده صنعتی پارس امروز با بیشترین افزایش قیمت ها در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

در مقابل نمادهای صنایع جوشکاب یزد، ماشین سازی نیرومحرکه، قند شیرین خراسان، فرآورده های نسوز آذر،لعابیران، سایپا شیشه و تکنوتار با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم،سهام سیمان ارومیه،اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین تقاضا را ثبت کردند.

در مقابل بیشترین عرضه ها در نمادهای اوراق صکوک مخابرات، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران ثبت شد.

در پایان معاملات امروز تاپیکو با معامله ۸۱۴ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک مخابرات با مع۷امله ۳ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

 

 

منبع

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا