امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خرید تضمینی گندم خوزستان از مرز یک میلیون تن فراتر رفت

اهواز – مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴ خوزستان از خرید یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی و پرداخت بیش از پنج هزار و ۲۴ میلیارد ریال به کشاورزان این استان تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیاوش حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی  و ۲۹ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ گفت: غلات به ویژه گندم به لحاظ نقش پراهمیت آن در الگوی غذایی مردم جهان که ایران از آن تبعیت می‌کند تنها از جنبه اقتصادی جای بحث ندارد، بلکه از جنبه‌های سیاسی و استراتژیک قابلیت بررسی دارد.

همچنین بخوانید

وی اهداف خرید تضمینی محصولات کشاورزی را حمایت دولت از تولید محصولات کشاورزی (گندم، برنج، جو و… )، ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی اعلام کرد و  شرکت غله منطقه ۴ با بهره‌گیری از ۱۰۲ مرکز خرید، مقدار گندم تضمینی در قالب ۱۲۵ هزار و ۲۶۷ محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری و ذخیره سازی کرده است، از این میزان محصول شامل یک هزار و چهار تن گندم معمولی و ۴۶ هزار تن گندم دروم است.

حسین پور بیان کرد: با سیاستگذاری‌های مطلوب همه جانبه دولت، تلاش‌های مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون بیش از پنج هزار و ۲۴ میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید چهاردرصد و دو درصد غیرمفید با قیمت ۱۳ هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت ۱۳ هزار و ۳۰۰ ریال خریداری کرده است. 

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴ خوزستان بیان کرد: از ۲۵ شهرستان درگیرخرید گندم استان، تنها شهرستان های ایذه و باغملک آن هم به دلیل شرایط آب و هوایی اقدام به خرید نکرده اند و استان خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است.

حسین پور اظهار کرد: در سال گذشته تا پایان فصل خرید، یک میلیون و ۳۵۲ هزار تن گندم خریداری شد و بر آورد امسال بر اساس نظر سازمان جهاد کشاورزی، نوید خرید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن داده شده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا