صنعت، معدن، تجارت

پیش‌بینی رشد ۵.۵ درصدی اقتصاد/تاثیر اقتصادی خروج آمریکا از برجام

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا ۵.۵ درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: خروج آمریکا از برجام یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر رشد اقتصادی است.

  به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، حسین میرشجاعیان حسینی، درباره پیش‌بینی وزارت اقتصاد از رشد اقتصادی سال ۹۷ اظهارداشت: پیش‌بینی رشد اقتصادی معمولا براساس رویه‌های گذشته و محیطی که در سال جاری با آن مواجه هستیم، اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد رشد ۵ تا ۵.۵ درصدی را برای سال جاری پیش‌بینی کرده است، گفت: مجموعه‌های جهانی رشد اقتصادی ایران را ۴ تا ۴.۵ درصد تخمین زده‌اند و در مجموع میانگین پیش‌بینی دستگاه‌های مختلف رشد اقتصادی بین ۴ تا ۵ درصد است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: این پیش‌بینی در صورتی است که شرایط طبق رویه گذشته ادامه پیدا کند و اگر هر متغیر کلانی تغییر کند در پیش‌بینی رشد اقتصادی اثرگذار خواهد بود.

وی در پاسخ به تاثیر خروج آمریکا از برجام در رشد اقتصادی سال جاری تصریح کرد: این تصمیم قاعدتا یکی از متغیرهای اثرگذار است اما اینکه این تاثیر به چه صورت و از چه کانال‌هایی انجام خواهد شد، در حال حاضر مشخص نیست.

میرشجاعیان تاکید کرد: باید دید پس از این اتفاق تحولات بین‌المللی در گذر زمان به چه سمت حرکت می‌کند تا براساس آن سناریوسازی و در مورد رشد اقتصادی پیش‌بینی کنیم.

محبوبه فکوری

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا