امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در زمستان۹۶

طبق اعلام مرکز آمار، شاخص قیمت تمامی اقلام مربوط به محصولات گاوداری‌های صنعتی در زمستان سال ۱۳۹۶ با افزایش مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، طبق اعلام مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‎های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩۶ به عدد ٢۵۶.٧ رسید که ٢.٩٨ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ١۴.١٢ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

در فصل مورد بررسی شاخص تمامی اقلام با افزایش مواجه بوده است. در این میان، شاخص کود، با ١٢.٨۵ درصد تغییر بیشترین افزایش را نسبت به فصل قبل داشته است. بیشترین افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل نیز با ٢٩.۴٠ درصد تغییر، مربوط به قلم گوساله نر زیر چهار ماه است. درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩۶ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩۵، ١١.٠٧ درصد (تورم سالانه) است.

همچنین بخوانید

 شاخص اقلام اصلی

شاخص “گاو تلیسه” در زمستان ١٣٩۶ به ١۴٣,٠٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.٩٠ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢.٣٣ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص “گاو شیری” در زمستان ١٣٩۶ به ١۴٠,۴١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١.۴٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧.٨۴ درصد افزایش داشته است.

شاخص گاونر داشتی در زمستان ١٣٩۶ به ١٨۵,١٨ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.۵٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل٧.١۶ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص گوساله پرواری در زمستان ١٣٩۶ به ٣٠١,١۵ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ۴.٣٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٧.١٨ درصد افزایش داشته است.

شاخص “گاو حذفی شیری” در زمستان ١٣٩۶ به ٣٧١,۶١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣.٢٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢١.١١ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص “گوساله نر زیر چهار ماه” در زمستان ١٣٩۶ به ٢٠٢,۴٧ واحد رسیده است که در مقایسه با فصل قبل ٢.٩٨ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٩.۴٠ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص “شیر” در زمستان ١٣٩۶ به ٢۵٠,۵٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.۵١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١.۵٨ درصد افزایش نشان می‎دهد.

شاخص “کود” در زمستان ١٣٩۶ به ٣١٩,٧٩ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٢.٨۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٩.٢۶ درصد افزایش نشان می‎دهد.

برای مشاهده جزئیات و جداول خبر اینجا را کلیک کنید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا