صنعت، معدن، تجارتمعدن

چین در صدر تولیدکنندگان گرافیت جهان؛ ۳۵درصد مصرف جهانی هم مربوط به چین است

چین با تولید ۷۸۰هزار تن گرافیت توانست در صدر تولیدکنندگان این ماده معدنی در سال ۲۰۱۷ قرار گیرد. این کشور در عین حال ۳۵درصد مصرف جهانی را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به نقل از وب سایت Investing News تولید گرافیت چین در سال گذشته میلادی نسبت به سال پیش از آن بدون تغییر ماند و این کشور با تولید۶۵ درصد گرافیت جهان همچنان در صدر تولیدکنندگان برتر این ماده معدنی قرار گرفت. طی مدت مذکور، چین ۳۵ درصد از مصرف گرافیت جهان را نیز به خود اختصاص داد.

هند دومین کشور تولیدکننده گرافیت است که با اختلاف چشمگیری نسبت به چین ، با تولید ۱۷۰هزار تن گرافیت در رتبه دوم جای گرفت. در حالی که برزیل با تولید ۹۵هزار تن گرافیت در رتبه سوم جهان ایستاد.

همچنین بخوانید

همچنین کانادا و موزامبیک با تولید ۳۰هزار تن و ۲۳هزار تن به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم در تولید گرافیت قرار گرفتند. از سوی دیگر روسیه با تولید ۱۹هزار تن، اوکراین با ۱۵هزار تن، پاکستان با ۱۴هزار تن، نروژ با ۸هزار تن و ماداگاسکار با ۷هزار تن به عنوان رتبه های ششم تا دهم در فهرست ۱۰ کشور برتر تولیدکننده گرافیت جهان طی سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیدند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا