بورسبورس کالاكشاورزی و دامپروری

تعادل بازار با عرضه خرما در بورس کالا

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان خرید، ذخیره‌سازی و عرضه خرما آغاز شده است؛ همچنین برای ایجاد تعادل در بازار، عرضه خرما از طریق بورس کالای ایران نیز آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، حسین شیرزاد در مورد خرید توافقی خرما گفت: سازمان تعاون روستایی خرید، ذخیره‌سازی و عرضه خرما را به مصرف‌کنندگان نهایی در دستورکار داد. از ۳۰ فروردین ماه امسال تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ تن خرما از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خریداری شده که در نظر داریم توسط شرکت‌های تعاونی روستایی و تشکل‌های بخش کشاورزی آن را به مصرف‌کنندگان نهایی عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تعاون روستایی پس از هماهنگی با ستاد تنظیم بازار تصمیم به این کار گرفته است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد تعادل در بازار ماه مبارک رمضان اقدام به عرضه خرما از طریق تابلوی بورس کالای کشاورزی به قیمت هر کیلو ۶۱ هزار و ۷۵۰ ریال نموده‌ایم.

همچنین بخوانید

شیرزاد افزود: همه متقاضیان در سراسر کشور می‌توانند خرمای مورد نیاز خود را از طریق بورس کالا و یا اتحادیه تعاونی روستایی استان‌ها و یا شرکت بازرگانی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی تهیه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا