خودروصنعت، معدن، تجارت

هفته آینده؛ مجلس میزبان خودروسازان

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون یکشنبه هفته آینده میزبان خودروسازان داخلی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمید گرمابی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: نمایندگان در این جلسه با حضور خودروسازان داخلی مشکلات مترتب بر صنعت خودرو از قبیل قیمت، کیفیت، احتکار و موارد دیگر را مورد بحث و بررسی قرارمی دهند. 

وی همچنین در مورد معیارهای تعیین سقف افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز اظهارداشت: هر ساله جهت افزایش نرخ خودروهای داخلی تاثیر هر یک از پارامترهای مرتبط با تعیین قیمت نهایی محصول از قبیل ارز، هزینه پرسنلی، نرخ تورم و غیره مورد مداقه وبررسی قرارگرفته و در نهایت ضریبی بر اساس رشد هزینه های مترتب بر تولید در این کالاها اعمال می شود.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چرا شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودروهای داخلی هیچ عکس العملی نشان نمی دهد، گفت: طبق ضوابط فعلی شورای رقابت تنها می تواند در قیمت گذاری خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان مداخله کند و کنترل قیمت خودروهای بالای ۵۰ میلیون تومان از حیطه اختیارات این شورا خارج است.

وی افزود: شورای رقابت باید بازار خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان را پایش و در صورت مشاهده تخلف افزایش قیمت بیش از سقف مجاز برخوردهای قانونی لازم را در این زمینه انجام دهد.

گرمابی در ادامه این مصاحبه رادیویی اظهارداشت: قیمت و کیفیت خودرو در کشور همواره باید زیرذره بین دستگاه های نظارتی و کنترلی باشد.

وی همچنین گفت: هم اکنون قیمت خودرو در ایران با توجه به درآمد طبقات متوسطه جامعه بسیار بالاست از اینرو می طلبد نرخ خودروهای ساخت داخل با تمهیدات و سازو کارهای مناسب روند کاهش پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودرو باید مدیریت شده باشد، یادآورشد: به نظر می رسد در شرایط فعلی بسترهای لازم برای کاهش قیمت خودروهای داخلی در کشور فراهم نبوده و هر ساله قیمت محصولات در این حوزه رو به افزایش است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «الهام مصطفوی و فرزانه صادقیان» با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا