بانکبانک و بیمه

همراه بانک مسکن به روز شد


نگارش جدید از سامانه همراه بانک مسکن پس از طی موفقیت آمیز مراحل آزمایشی در گوشی های تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید، آماده ارائه به مشتریان بانک مسکن شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)،همراه بانک، سامانه‌ای است که به مشتریان بانک امکان می دهد از طریق ثبت نام در شعبه و نصب برنامه روی گوشی تلفن همراه، از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کنند. به عبارت دیگر، یکی از مبادی ارائه خدمات غیرحضوری به مشتریان، نصب نرم ‌افزار همراه بانک در گوشی تلفن همراه است که به صورت ۲۴ ساعته و بدون فوت وقت، خدمات متعددی را به متقاضیان ارائه می کند.
همراه بانک مسکن علاوه بر فراهم کردن امکان انتقال وجه به کارت های عضو شبکه شتاب، امکان ثبت کارت ها و حساب های پرکاربرد به منظور ایجاد سهولت در استفاده از سرویس های انتقال وجه کارتی و حسابی را برای مشتریان فراهم می‌کند. این سرویس همچنین امکان کپی رمز شارژ در هنگام خرید کارت شارژ تلفن همراه را فراهم می کند تا به سادگی امکان شارژ خطوط اعتباری برای مشتریان فراهم شود.
ثبت، مشاهده، گزارش گیری و غیرفعال‌سازی حواله منظم، امکان اخذ اطلاعات، مانده گیری، شارژ، مسدود، غیرفعال کردن و انتقال شارژ برچسب الکترونیکی عوارض راهداری، تغییر رمز حساب، امکان انجام عملیات بانکی پایا و ساتنا از طریق خدمات حسابی و نیز مشاهده صورتحساب سه شارژ آخر، سه قبض آخر، سه گردش آخر، سه انتقال آخر، واریز یارانه ها و ۳۰ گردش آخر از دیگر امکانات همراه بانک مسکن است. به این ترتیب انبوهی از خدمات پرکاربرد بانکی در یک نرم افزار تلفن همراه برای مشتریان فراهم است.
افزون بر این، پرداخت قبوض خدماتی به وسیله همراه بانک، از تمام روش‌های دیگر ساده‌تر است چراکه از یک‌سو نیازی به مراجعه به خودپرداز ندارد و از سوی دیگر بر خلاف روش‌های دیگر الکترونیکی، لازم نیست کد شناسه پرداخت که یک عدد بزرگ است، به دقت خوانده و وارد سیستم شود، بلکه کافی است از طریق دوربین تلفن همراه، بارکد قبض خوانده و سپس عملیات پرداخت انجام شود. تسهیلات گیرندگان بانک مسکن نیز می‌توانند صورت وضعیت تسهیلات خود و میزان مانده بدهی را از طریق همراه بانک مشاهده کنند.
 در راستای توسعه و بهبود عملکرد درگاه های پرداخت غیر حضوری و ارتقاء الزامات امنیتی، نگارش جدید سامانه همراه بانک مسکن (شامل فایل نصب برنامه برای گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید) پس از طی مراحل آزمایشی، آماده بهره‌برداری و ارائه به مشتریان شده است.
این نگارش نیز مانند نسخه های پیشین همراه بانک از طریق وب سایت بانک به آدرس www.bank-maskan.ir در بخش بانکداری الکترونیک، بخش سامانه ها و گزینه «سامانه همراه بانک مسکن» در دسترس مشتریان قرار گرفته است.
در این نگارش علاوه بر ارتقاء الزامات امنیتی، اشکال عدم امکان انتقال وجه شتابی برای کارت‌های دارای تاریخ انقضاء سال ۱۴۰۰ در گوشی های آندرویدی مرتفع شده است.
لازم به ذکر اسـت که این نگارش صرفا مخصوص گوشی های اندروید بوده و گوشی های دارای سیستم عامل iOS و windowsphone نیازی به بروز رسانی ندارند.
 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا