انرژی

کاهش تولید روس‌نفت به دلیل توافق اوپک

تولید نفت و میعانات گازی شرکت روس‌نفت در سه ماهه نخست امسال به دلیل پیمان کاهش تولید روسیه با اوپک، ۱.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

به گزارش آرمان اقتصادی، روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، اعلام کرد تولید هیدروکربنات مایع یا نفت و میعانات گازی در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ به ۴.۵۷ میلیون بشکه در روز رسید.

اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت بزرگ که در راس آنها روسیه قرار دارد، با هدف کاهش مازاد ذخایر نفت و تقویت قیمتها، موافقت کردند تولید نفت را ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

همچنین بخوانید

روسیه متعهد شده تولید خود را ۳۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید ۱۱.۲۴۷ میلیون بشکه در روز در اکتبر سال ۲۰۱۶ کاهش دهد.

قیمت نفت از زمان اجرای این توافق، به بالاترین حد در حدود چهار سال گذشته صعود کرده و از مرز ۷۷ دلار فراتر رفته است در حالی که اوایل سال ۲۰۱۶ به مرز ۳۰ دلار سقوط کرده بود.

میانگین تولید هیدروکربن روس‌نفت ۵.۷۱ میلیون بشکه نفت در سه ماهه نخست بود که تقریبا مشابه سال گذشته بود.

تولید گاز طبیعی روس‌نفت در سه ماهه نخست به ۱۶.۸۷ میلیارد متر مکعب رسید که دو درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.

روسیه ماه آینده متحدان اوپک خود را در وین ملاقات خواهد کرد و امضاء کنندگان این توافق درباره آینده آن به گفت و گو خواهند نشست. شرکتهای روسی متعدد در گذشته منطقی بودن تداوم کاهش تولید در شرایطی که قیمت نفت رو به افزایش است را زیر سوال برده اند.

برآوردهای گروه مالی سیتی نشان می‌دهد روسیه حدود ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید دارد که از این میزان ۴۰۸ هزار بشکه در روز غیرفعال شده است. طبق آمار آژانس بین المللی انرژی، روسیه از این نظر پس از عربستان که ۲.۱۲ میلیون بشکه در روز ظرفیت شناور دارد، در رتبه دوم قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا