امور زیربناییراه و ساختمان

نیمی از خودروهای حمل و نقل عمومی فرسوده هستند / ارائه تسهیلات با سود یارانه‌ای به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در راستای افزایش ارتقای حمل و نقل عمومی نسبت به نوسازی ناوگان و توسعه شبکه زیرساختی اقدام کنیم، گفت: در حال حاضر از ۴۵۰ هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی ۲۵۰ هزار دستگاه فرسوده هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز تحویل ۵۰۰ دستگاه خودروی مینی‌بوس از محل طرح نوسازی و اشتغال‌زایی با وام ۴ درصد با بیان اینکه ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور از طریق جاده انجام می‌شود، اظهار داشت: این آ‌مار و ارقام جابجایی بار و مسافر از ظرفیت شبکه راهی نشان از اهمیت این حوزه دارد و در حال حاضر ۶۰۰ هزار نفر راننده کامیون و حمل و نقل عمومی مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته کمتر به نوسازی ناوگان میبنی بوسی توجه شده است گفت: در قرارداد اخیر نوسازی ۲۰ هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی گردش مالی پنج هزار میلیارد تومانی ایجاد می‌‌شود که این طرح با حمایت بانک کارآفرین و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام خواهد شد.

حسن‌نیا با اشاره به پرداخت سود تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از محل منابع خود بابت ارائه تسهیلات به طرح‌های نوسازی ناوگان یارانه سود می‌پردازد.

وی افزود: از دیگر اقدامات برای افزایش ایمنی حمل و نقل عمومی در کنار نوسازی ناوگان، بحث توسعه شبکه زیرساختی راه‌های کشور است.

حسن‌نیا ادامه داد: در حال حاضر شبکه بزرگراهی و آزادراهی کشور ۱۸ هزار کیلومتر است که باید در ۲ الی ۳ آینده به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عمر ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر از ۴۵۰ هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در بخش بار و مسافر ، ۲۵۰ هزار ستگاه فرسوده هستند که باید هر چه زودتر اقدام به نوسازی این خودروهای فرسوده کنیم.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا