بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

هشدار نسبت به خرید استارت آپ ها

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت:خرید استارت آپ معنا نداردو سرمایه گذاران باید با فعالیت به صورت سرمایه گذاری جسورانه در چند شرکت نوپا با تامین مالی و دریافت بخشی از سهام سرمایه گذاری داشته باشند.

همچنین بخوانید

سورنا ستاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره حضور بخش خصوصی در اکوسیستم استارت آپی گفت: بخش خصوصی انعطاف پذیر و چابک است و نیاز به درآمدزایی دارد به همین دلیل زمانی که بخش خصوصی در اکوسیستم استارت آپی کشور فعالیت می‌کند، کسب و کارهای فعال در این حوزه مانند بسیاری از کسب و کارهای دولتی ضررده نیستند و به سراغ نیاز بازار، ارائه خدمات ارزش افزوده می‌روند تا سودآوری داشته باشند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور  تاکید کرد: توسعه اکوسیستم استارت آپی و دانش بنیان به فرهنگ سرمایه گذاری خطر پذیر، مشارکت بخش خصوصی و ورود سرمایه‌های خارجی نیاز دارد؛ بر همین اساس باید بستر سرمایه گذاری در استارت آپ‌ها بدون دخالت دولت ایجاد شود و صندوق‌های تامین مالی وارد بورس شوند.

وی با بیان این که خرید استارت آپ معنا ندارد، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه گذاران داخلی در آرزوی خرید استارت آپ‌های هدف‌دار و غنی هستند؛ در حالیکه باید بدانند که خرید استارت آپ معنی و مفهوم درستی ندارد و فرد سرمایه گذار باید با فعالیت به صورت سرمایه گذاری جسورانه  در چند شرکت نوپا با تامین مالی و دریافت بخشی از سهام سرمایه گذاری داشته باشد.

ستاری افزود: صندوق‌های سرمایه گذاری خطر پذیر یک ضرورت برای کشور محسوب می‌شود و برای تحقق اهداف در حوزه تامین مالی باید ۴۰  درصد از سرمایه گذاری‌های کشور از طریق  VC‌ها ( سرمایه‌گذاری خطرپذیر ) انجام شود.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا