صنعتصنعت، معدن، تجارت

حال فرش ایران خوب نیست

یک فعال در خوشه فرش دستبافت گفت: حال و روز هنر- صنعت فرش در کشور بواسطه افزایش دستمزد، رکود بازار و تولید بی رویه تعریف چندانی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسین بیک زاده در برنامه «خانه تا کارخانه» رادیو اقتصاد افزود: تولید بی رویه رقابت منفی در بین تولید کنندگان ایجاد و به تبع این رقابت منفی افت شدید ارزش اقتصادی فرش را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

 وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه در چنین شرایطی حتی کالای فرش با قیمت تمام شده نیز به فروش نمی رسد.

همچنین بخوانید

این فعال در خوشه فرش دستبافت گفت: تولیدکنندگان به جهت مواجه بودن با مشکلات مالی حاضرند حتی زیر قیمت تمام شده فرش ها را عرضه تا بتواند سرمایه در گردش و هزینه های جاری خود را تامین کنند بنابراین از این جهت حال و روز صنعت فروش در کشور به هیچ وجه خوب نیست.

وی در ادامه افزود: تولید بی رویه قدرت چانه زنی را در بین تولیدکنندگان فرش به شدت کاهش می دهد.

بیک زاده در بخش دیگری از این مصاحبه عدم وجود آمار شفاف و صحیح را از جمله مشکلات عمده در تمامی کسب و کارها بالاخص فرش دستبافت در کشور برشمرد و اظهارداشت: در حال حاضر هیچ آمار شفاف و صحیحی در حوزه تولید، صادرات، تعداد بافندگان و در یک کلام فعالان این صنعت وجود ندارد بلکه تمامی برنامه ریزی ها و تصمیمات بر اساس حدس و گمان است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که هنر – صنعت فرش یکی از کهن ترین و برجسته ترین صنایع دستی ایرانیان به شمار می رود، یادآورشد: این صنعت در اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری، توسعه صادرات و بسیاری موارد دیگر در جامعه نقش آفرین است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، برنامه «خانه تا کارخانه» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای فرد هر هفته ساعت ۱۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه» با هدف عارضه یابی و شناسایی مشکلات، موانع و اشکالات صنایع مختلف اعم ازمتوسط و بزرگ و ارائه راهکارهای عملیاتی رفع آن‌ها، شناسایی گلوگاه‌های صنعتی کشور و کمک به بهبود وضع موجود صنایع از طریق برقراری ارتباط سه جانبه صنعت، دانشگاه و رسانه بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا