بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

هشدار پلیس فتا درباره گرام و بیت‌کوین

رییس پلیس فتای ناجا یکی از تهدیدات جدی در فضای تلگرام را ارائه پول مجازی گرام اعلام کرد و نسبت به خطرات پول‌های مجازی هشدار داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سردار سید کمال هادیانفر در حاشیه ششمین نشست روسای بخش‌های سایبری پلیس کشورهای اوراسیا با حضور در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: متاسفانه اینترنت دنیا در انحصار شش پروایدر بزرگی در دنیاست که عمده آنها نیز در ایالات متحده مستقر هستند و آنها نیز همکاری خوبی در ردیابی و پیگیری جرایم ندارند.

وی در پاسخ به سوالی درباره پول مجازی تلگرام که به تازگی تحت عنوان گرام به کاربران این شبکه اجتماعی فیلتر شده در ایران فروخته می‌شود، ‌گفت: پول دیجیتال گرام یکی از تهدیدات جدی از سوی تلگرام است. در فاز نخست ۱.۲ میلیارد دلار از این پول مجازی عرضه شده که برابر اطلاعات ما تا کنون ۸۱۰ میلیون دلار آن به فروش رفته است.

رییس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه عمده خریداران گرام خارجی و از کشورهای روسیه هستند، تصریح کرد: برخی از خریداران نیز ناشناس هستند اما باید توجه شود که این پول مجازی هیچ پشتوانه‌ای ندارد و اگر در آینده پاول دوروف تصمیم بگیرد که تلگرام را جمع کند آن وقت معلوم نیست که سرنوشت این سرمایه گذاری چه خواهد شد.

هادیانفر با هشدار درباره پول‌های مجازی اظهارداشت: عرضه کنندگان پول‌های مجازی، بیت و بایت را با تبدیل کردنشان به رمز به مردم می‌فروشند و این پول‌ها هیچ پشتوانه‌ای ندارد و معلوم نیست فردا چه اتفاقی برای این پول‌ها می‌افتد. همانطور که در مورد پول مجازی بیت کوین پس از مدتی که ارزش آن رشد فراوانی داشت ناگهان با افت قیمت روبرو شد.

وی با بیان اینکه خرید پول‌های مجازی مانند این است که مردم ریال خود را به دلار تبدیل کرده و سپس چند کد صفر و یکی دریافت کنند، گفت: معلوم نیست که سرنوشت این سرمایه چه خواهد شد.

رییس پلیس فتای ناجا با تاکید بر اینکه تنها بانک‌های داخل کشور با حمایت بانک مرکزی می‌توانند پول مجازی تولید کنند خاطرنشان کرد: نظر و موضع دولت نیز در مورد پول‌های مجازی همچون گرام و بیت کوین مشخص است و اگر بنا باشد پول مجازی تولید شود بانک مرکزی باید بر آن نظارت کند تا سرمایه شهروندان تضمین شود؛ در غیر اینصورت پلیس اجازه نمی‌دهد تا با سرمایه و امنیت سرمایه گذاری مردم، عده‌ای سودجو در خارج از کشور بازی کنند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا