بورسفرابورس

استارت‌آپ‌های ایرانی نیازمند تولید محتوا برای شاخته شدن هستند

حامد فردوس‌آرا در کارگاه آموزشی دیجیتال مارکتینگ درباره بازایابی دیجیتال عنوان کرد: در اقتصاد امروز هیچ فعالیتی بدون بازاریابی به موفقیت نمی‌رسد و با توجه به رشد فناوری‌های دیجتیال اهمیت آن چندین برابر شده است، بنابراین بازایابی دیجیتال نیاز اقتصاد امروز است.

کارگاه آموزشی « آشنایی با دیجیتال مارکتینگ» با ارائه حامد فردوس‌آرا، مدیر وب سایت «چی بپوشیم»، به همت مرکزمالی ایران روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در سالن ۴۱ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فردوس‌آرا در مقدمه سخنان خود درباره دیجیتال مارکتینک گفت: بازایابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر فناوری‌های نوین دیجتالی مثل موبایل و وب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه با توجه به فراگیر شدن تلفن‌های هوشمند و افزایش نفوذ اینترنت در بین مردم، حرکت به سمت دیجیتال مارکتینگ اجتناب‌ناپذیر شده است.

همچنین بخوانید

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی‌ام در این کارگاه انتخاب کانال‌های دیجیتال مارکتینگ با توجه به هزینه و حوزه فعالیت خواهد بود، گفت: در اقتصاد امروز هیچ فعالیتی بدون بازاریابی به موفقیت نمی‌رسد و با توجه به رشد فناوری‌های دیجتیال اهمیت آن چندین برابر شده است، بنابراین بازایابی دیجیتال نیاز اقتصاد امروز است.

فردوس‌آرا با بیان اینکه مزیت بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است، اظهار کرد: اولین مزیت بازاریابی دیجیتال دسترسی به مخاطبان جهانی است، در حالی که در بازاریابی غیر دیجیتال امکان چنین دسترسی به مخاطبان بسیار پایین است، بنابراین با بازاریابی دیجیتال بازار فروش ما بالا می‌رود.

وی دومین ویژگی بازاریابی دیجیتال را ارزان بودن آن دانست و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بازاریابی دیجیتال دسترسی آسان و ارزان قیمت به انبوهی از مخاطبان است، سومین و مهمترین مزیت بازاریابی دیجیتال، قابلیت‌ اندازه‌گیری آن است؛ چراکه در بازاریابی دیجیتال به راحتی می‌توان ارزیابی کامل از انواع مشتریان و گرایش‌های آن‌ها داشت و ذائقه مخاطب هدف را شناخت.

مدیر وب‌سایت چی بپوشم، ادامه داد: چهارمین مزیت بازاریابی دیجیتال «نرخ تبدیل» است که یکسری داده از کاربر می‌گیرد و او را به سمت خرید هدایت می‌کند و پنجمین نرخ بازگشت سرمایه ویژگی و مزیت این نوع بازاریابی است که مهم‌ترین وظیفه آن تعیین این مسئله است که بعد از انتخاب کانال بدانیم تا چه حد در فروش و اهداف خود موفق بودیم.

فردوس‌آرا با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه بازاریاب‌ها این است که چه کانالی را به چه شکلی انتخاب کنند، بیان کرد: هدف‌گذاری‌ بنگاه، وضعیت اقتصادی، بودجه بنگاه و نرخ بازگشت سرمایه مهمترین عناصر انتخاب کانال بازاریابی برای آن بنگاه هستند.

 وی اضافه کرد: هیچ بازاریابی آنلاین یا آفلاین صورت نمی‌گیرد مگر اینکه از محتوایی غنی برخوردار باشد، اگر کیفیت محتوایی و شکلی بازاریابی در سطح خوبی باشد به جهت اینکه دو سه ثانیه ابتدایی مهمترین زمان برای جلب توجه مخاطب است؛ امکان موفقیت بالا خواهد رفت، بنابراین چنانکه در همان مراحل اولیه توجه مخاطب موفق به جلب نظر مخاطب شویم بقیه مسیر ساده‌تر خواهد شد.

فردوس‌آرا در پایان گفت: ارزان‌ترین بازاریابی دیجیتال به ترتیب ایمیل مارکتینگ و بهینه‌سازی موتورهای تولید محتوا در وب‌ها است، به دلیل اینکه اکثر استارات‌آپ‌ها در ایران ناشناخته‌اند، بنابراین برای روشن شدن و رفع ابهام فعالیت‌های آنان برای مشتری نیازمند محتوای بسیار غنی برای رفع ابهام هستند.

منبع

روابط.عمومی فرابورس ایران

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا