بانکبانک و بیمه

۴ ریسک تهدید کننده بانک ها


معاون اعتبارات و بین الملل بانک مهر اقتصاد در همایش روسای شعب و مسئولین اعتبارات استان اصفهان گفت: بانک مهر اقتصاد هر ساله تلاش می‌کند در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین می‌شود، نقش آفرین باشد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، ایرج نیک اختر _ معاون اعتبارات و بین الملل بانک _ در این همایش با اشاره به اقدامات این بانک در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: بانک مهر اقتصاد در سال گذشته توانسته است صد در صد بودجه ابلاغی تسهیلات اقتصاد مقاومتی را پرداخت کند.

وی با تأکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه اقتصاد مقاومتی افزود: بانک مهر اقتصاد به عنوان یک بانک ارزشی هر ساله تلاش می‌کند در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تعیین می‌شود، نقش آفرین باشد.
معاون اعتبارات و بین الملل بانک با بیان اینکه کارکنان بانک مهر اقتصاد از بهترین کارکنان سیستم بانکی کشور هستند، عنوان کرد: همه کارکنان بانک به ویژه رؤسای شعب باید تلاش کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند و در مسیر خدمت رسانی و برطرف کردن مشکلات مردم قدم بردارند.  
نیک اختر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: پرداخت به موقع تسهیلات و نظارت بر مصرف آن، رعایت بهداشت اعتباری، کنترل سطح مطالبات و معوقات، جذب منابع، بررسی تمکن مالی فرد متقاضی تسهیلات و غیره از جمله مواردی است که باید مورد نظر کارکنان دایره اعتبارات قرار گیرد.
وی با تشریح انواع ریسک هایی که بانک ها را تهدید می کند تصریح کرد: ریسک اعتباری، عملیاتی، بازار و نقدینگی ۴ ریسک تهدید کننده بانک ها به شمار  می رود که لازم است اقدامات لازم به تناسب هر یک انجام شود.
در ابتدای این همایش جواد تک روستا- رئیس اداره امور شعب استان اصفهان – ضمن ارائه گزارشی از عملکرد استان؛ تکریم و احترام به ارباب رجوع را یکی از اصول مؤثر در جذب مشتری دانست و اظهار داشت: طرح «شرکای ماندگار» با هدف پرداخت تسهیلات در قالب روش های نوین در بانک مهر اقتصاد اجرا می شود.
وی در ادامه آموزش مستمر را نیاز هر سازمان دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان سبب ارتقاء توانمندی آنان و افزایش کیفیت ارائه خدمات در بانک می شود.
تک روستا در خاتمه با برشمردن اهمیت بالای کار گروهی در بانک اظهار داشت: با همدلی کارکنان استان و حمایت مدیران ارشد حوزه مرکزی همگام با سیاست های راهبردی بانک، از ظرفیت های موجود برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و ارائه خدمات شایسته به آحاد مردم استفاده خواهیم کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا