بانک و بیمهطلا و ارز

سقوط قیمت طلا در پی تقویت ارزش دلار

به دنبال تقویت ارزش دلار، بالا رفتن میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و کاهش تنش های ژئوپلتیک، قیمت طلا امروز هم کاهش یافت و در مسیر کاهش بیش از یک درصدی هفتگی قرار گرفت.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۳۷ سنت، معادل ۰.۰۳ درصد کاهش به ۱۳۱۶ دلار و ۴۳ سنت رسید. قیمت هر اونس طلا در جلسه قبل به رقم ۱۳۱۵ دلار و ۶ سنت رسید که پایین ترین رقم از ۲۱ مارس تاکنون بود. قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز امروز با یک دلار و ۲۰ سنت، معادل ۰.۰۹ درصد کاهش به ۱۳۱۶ دلار و ۷۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تسنیم، کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر بازار طلا گفت: «تقویت ارزش دلار در کنار تضعیف ارزش یورو بعد از سخنان رئیس بانک مرکزی اروپا در حال کاهش دادن قیمت طلاست.»

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم ۳ ماه و نیم گذشته رسیده، در حالی که ارزش یورو به دلیل سخنان رئیس بانک مرکزی اروپا کاهش داشته است. روز چهارشنبه میزان سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا به بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۴ تاکنون یعنی ۳.۰۳۵ درصد رسید.

افزایش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران و افت قیمت فلز زرد می گردد.

آلبرتو دی کاسا افزود: «ما همچنین در کنار بین ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۰ دلار قرار داریم، اما بار دیگر در حال نزدیک شدن به کف این کانال قیمتی هستیم. »

فلز زرد در مسیر کاهش بیش از یک درصدی در هفته جاری قرار دارد که دومین کاهش هفتگی متوالی و بیشترین کاهش هفتگی در طی ۴ هفته اخیر خواهد بود.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت، همه چشم ها به آمارهای تولید ناخالص داخلی آمریکاست که قرار است روز جمعه منتشر شود.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا