ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۱۴ میلیون کاربر در معرض آسیب‌پذیری کنسول‌های بازی

پژوهشگران فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی دریافته‌اند که آسیب‌پذیری موجود در کنسول‌های بازی نینتندو سوئیچ، ۱۴ میلیون کاربر آن را در معرض خطر افشای اطلاعات قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت the verge، این روزها که بازار آسیب‌پذیری‌های رایانه‌ای و روزنه‌های امنیتی موجود سخت‌افزارها داغ شده و جنجال‌های پر تب و تابی را به وجود آورده است، نگرانی‌های بسیاری نیز درباره نقض حریم شخصی کاربران در سراسر جهان ایجاد شده است.

به تازگی پژوهشگران و محققان فعال در حوزه امنیت سایبری دریافته و اعلام کرده‌اند که ۱۴ میلیون نفر از کاربران کنسول‌های بازی نینتندو سوئیچ (Nintendo’s Switch) در معرض سوءاستفاده و افشای اطلاعات خصوصی قرار گرفته‌اند.

به گفته این متخصصان، هکرها و مجرمان سایبری با سوءاستفاده از کدهای مخرب و ضعف‌های امنیتی قادر خواهند بود به تمامی اطلاعات کاربران کنسول بازی سوئیچ دسترسی یابند.

این آسیب پذیری که Fusée Gelée نام دارد، در سخت‌افزارهای موجود و بکار رفته شده در این کنسول‌های بازی وجود دارد. البته بر اساس اظهارات پژوهشگران، این آسیب پذیری توسط یک وصله امنیتی قابل اصلاح و برطرف شدن نیست و ظاهرا روزنه امنیتی مذکور در پردازنده Nvidia Tegra X۱ وجود دارد. شرکت سازنده این کنسول‌های بازی تاکنون هیچ واکنشی به این مساله نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا