بانکبانک و بیمهگردشگری

جلسه ویژه سازمان میراث و گردشگری با سیف


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تغییر ترکیب گردشگران ورودی به کشور، از جلسه با رییس کل بانک مرکزی برای رسیدگی به حساب اقماری گردشگری خبر داد.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ecoideal)، علی اصغر مونسان درباره تغییر درآمدهای حوزه گردشگری پس از اجرای برجام، اظهار داشت: با اجرای توافقنامه برجام، میزان ورود گردشگران به کشور افزایش یافت و موضوع مهم تر، تغییر ترکیب گردشگری در کشور است.

وی افزود: ترکیب ورود گردشگران به کشور، پس از اجرای برجام، با تغییراتی مواجه شد به شکلی که ما شاهد ورود گردشگران اروپایی به کشور بودیم که به طور حتم ارزآوری و درآمدزایی بیشتری از این محل برای ما به ارمغان خواهد آورد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه تغییر ترکیب گردشگران ورودی به کشور برای ما موضوعی بسیار مهم بود، گفت: حسابی به نام حساب اقماری گردشگری وجود دارد که در کشور ما تاکنون این حساب شکل نگرفته است.
مونسان افزود: در همین راستا مذاکراتی با رییس کل بانک مرکزی برای ایجاد این حساب صورت گرفته و تقاضا شد تا با همکاری بانک مرکزی، عدد دقیقی اعلام شود.
وی دامه داد: براساس برآورد ما درآمد ارزی حاصل از حوزه گردشگری ۶ میلیارد دلار است.
معاون رییس جمهوری درباره حضور سرمایه گذاری خارجی در حوزه گردشگری، گفت: سرمایه گذاران خارجی به صورت مشارکتی با ایران در حال فعالیت و انجام اقداماتی هستند.
حساب های اقماری، میزان اثرگذاری گردشگری را در گردش و چرخه اقتصاد هر کشور نسبت به حساب ملی، تفکیک و روشن می کند. یعنی گردشگران ورودی و خروجی چه تاثیری در بخش های مختلف کشور دارند و وقتی حساب اقماری گردشگری داشته باشید، آمار دقیق گردشگران ورودی و خروجی با شاخص و استانداردهای جهانی مشخص می شود و مرجع آماری مرکز آمار با شاخص های علمی خواهد بود.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا