بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مجوز استقرار CDN‌های تلگرام در ایران لغو شد

با دستور مرکز ملی فضای مجازی استقرار شبکه توزیع محتوا یا همان CDN پیام رسان تلگرام لغو شد که بر اساس آن سرعت این پیام رسان کُند می‌شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت ارتباطات زیر ساخت در بیانه‌ای اعلام کرده است که قرار است تا به دلیل دستور و مصوبه مرکز ملی فضای مجازی مجوز استقرار شبکه توزیع محتوا یا همان CDN پیام رسان تلگرام لغو شود. در این بیانیه آمده است:

شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای شفافیت ساختارمند که آن را راهبردی اساسی در مجموعه ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  می داند، به اطلاع عموم می رساند که عصر روز گذشته ابلاغیه‌ای توسط رئیس محترم مرکز ملی فضای مجازی واصل شد و بر اساس آن، مجوز قانونی صادره ی آن مرکز در سال ۱۳۹۵ در  خصوص استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام(CDN) در ایران لغو و باطل اعلام شده است.

بر اساس روال های قانونی، “شرکت ارتباطات زیرساخت” موظف است نسبت به خروج این سرورها از مدار اقدام نماید و از این پس، ترافیک این پیام رسان تنها از طریق “ارتباطات بین الملل کشور” قابل راهیابی خواهد بود.

لازم به ذکر است، اجرای این ابلاغیه مرکز ملی فضای مجازی، ممکن است کاهش کیفیت استفاده از این پیام رسان را در پی داشته باشد.

اثر لغو مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام چیست؟

در صورتی که از صبح امروز به پیام رسان تلگرام دسترسی داشته باشید، حتما متوجه تاخیر قابل توجه نسبت به روزها گذششته در زمینه ارسال و دریافت پیام به خصوص برای فایل‌های چند رسانه‌ای شده‌اید؛ در حقیقت زمانی که مجوز استقرار سرورهای شبکه توزیع محتوای پیام رسان تلگرام لغو می‌شود دیگر شبکه پرسرعت تلگرام وجود نخواهد داشت و تمامی ارتباطات از طریق ارتباطات بین الملل انجام می‌شود که عملا دریافت و مشاهده فایل‌های چند رسانه‌ای از جمله صوت، تصویر و فیلم را غیر ممکن می‌سازد و کاربر تنها می‌تواند متن ارسال و دریافت کند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا