صنعت، معدن، تجارت

معدن بوکسیت شاهوار دغدغه مردم/ محیط‌زیست اولویت است

شاهرود – فرماندار شاهرود بابیان اینکه معدن بوکسیت شاهوار به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل‌شده است، گفت: برداشت معدن باید بر اساس اولویت‌های زیست‌محیطی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمدرضا هاشمی عصر چهارشنبه در نشست خبری پیرامون معدن بوکسیت بابیان اینکه قله شاهوار سند افتخار شاهرود محسوب شده و در تأمین آب شهرستان اثرگذار است، ابراز داشت: دستگاه‌های متولی بهره برداری معادن باید ناظر بر مجوزهای صادره باشند.

وی بابیان اینکه در بهره‌برداری معادن اولویت حفظ محیط‌زیست با رعایت قانون است، افزود: در حوزه شهرستان نظارت در چهارچوب قانون صورت می‌گیرد اما انتظار داریم پیمانکار اصول برداشت را با استانداردهای زیست‌محیطی رعایت کند.

همچنین بخوانید

فرماندار شاهرود بابیان اینکه معدن بوکسیت امروز ازجمله دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود، ابراز داشت: محیط‌زیست مکلف به آماده‌سازی طرح زیست‌محیطی و منابع طبیعی موظف به نظارت مستمر در محیط هستند که این بهره‌برداری با رعایت اصول زیست‌محیطی باشد.

نباید بیش از مقدار مجوز بهره‌برداری از معدن صورت گیرد

هاشمی بابیان اینکه نباید بیش از مقدار مجوز، بهره‌برداری از معدن صورت گیرد، تصریح کرد: قانون باید به نفع مردم تفسیر شود و ما نیز در برابر معدن بوکسیت از حق‌وحقوق مردم دفاع می‌کنیم.

وی افزود: در برداشت معدن باید بر اساس مجوزها، اصول برداشت و زیست‌محیطی رعایت شود اما دراین‌بین حق‌وحقوق مردم کجاست؟ و این موضوع را به‌جایی خواهیم رساند که بیش از این مقدار برداشت نشود علیرغم دفاع از حق‌وحقوق مردم از سوی دیگر قانون نیز باید رعایت شود.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه در ورودی سه‌راهی مجن به سمت تاش هفت میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، ابراز داشت: تنها در خصوص بحث فیبر نوری و انتقال گاز مسیر باید مدیریت شود و از سوی دیگر بر درخواست احداث جاده از محل دپو به نگارمن مخالفت کردیم و اجازه ندادیم درآن قسمت جاده‌ای احداث شود.

هاشمی اضافه کرد: چندین بار با ارسال نامه منابع طبیعی را موظف به نظارت کردیم که بیش از مقدار مجوز، برداشت نشود و بهره برداری باید در راستای حفظ محیط‌زیست باشد و همچنین نظارت بر عدم آلودگی آب  انجام و مسائل زیست‌محیطی نیز رعایت شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا