صنعت، معدن، تجارتمعدن

میزان تولید آلومینیوم ایران ۷۰ درصد افزایش می یابد

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: میزان تولید آلومینیوم ایران در اوایل سال آینده، ۷۰ درصد افزایش می یابد.
به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان، در کنفرانس آلومیینوم “سی آر یو” در لندن اظهار داشت: ایران به لطف برخورداری از منابع عظیم گازی، در مسیر راه اندازی (سالکو) یک مجتمع جدید تولید شمش آلومینیوم در اوایل سال آینده قرار دارد و با بهره برداری از آن، ایران را در این خصوص به خودکفایی خواهد رساند. .
وی افزود: عملیات ساخت شرکت مجتمع آلومیینوم جنوب (سالکو) که قرار است در فاز نخست سالانه ۳۰۰ هزار تن تولید داشته باشد در جریان است. .
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: این مجتمع، انرژی مورد نیاز خود را از یک نیروگاه گازی تامین خواهد کرد و ایران امیدوار است با استفاده از منابع عظیم گازی خود، صنعت فلزات خود را بیش از پیش توسعه بدهد. ایران در کنار روسیه، بزرگترین دارندگان ذخایر گازی جهان به شمار می روند. .
وی افزود: وجود ذخایر گازی و تولید برق ارزان قیمت از نظر قیمتی نیز به مجتمع سالکو کمک می کند و من انتظار دارم هزینه تولید مجتمع سالکو زیر ۱۲۰۰ دلار در هر تن باشد. .
کرباسیان بیان داشت: مجتمع سالکو، میزان تولید آلومینیوم کشور را تا سال ۲۰۲۵ به یک میلیون تن در سال افزایش خواهد داد. .
وی ادامه داد: ایمیدرو مالک ۴۹ درصد از سهام شرکت آلومینیوم جنوب است و ۵۱ درصد مابقی سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری غدیر ایران است. .
صادرات ۹ میلیون تنی فولاد .
کرباسیان ابراز داشت: تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۳ میلادی ۲۰ میلیون تن بود و ما تنها یک میلیون تن صادرات داشتیم. در سال گذشته صادرات فولاد ایران به حدود ۹ میلیون تن رسید. .
وی افزود: و بخش فولاد ایران نیز قصد دارد تولید خود را تا سال ۲۰۲۵ از ۳۱ میلیون تن فعلی به ۵۵ میلیون تن برساند..
طرح ۱.۲ میلیارد دلاری آلومینیوم.
میرچی، مدیر موسسه مشورتی آئوریس کانادا، به عنوان مشاور شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) گفت: ایران هم اکنون در دو مجتمع تولیدی خود (ایرالکو و المهدی- هرمزال) سالانه حدود ۴۰۰ هزار تن آلومینیوم تولید می کند..
وی افزود: مجتمع آلومینیوم سالکو در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب ایران و در نزدیکی ساحل خلیج فارس در حال ساخت است، جایی که یک بندر آب عمیق نیز در آنجا در دست احداث است..
میرچی خاطرنشان کرد: این مجتمع ۱.۲ میلیارد دلاری توسط شرکت مهندسی و ساخت خارجی صنعت فلزات غیرآهنی چین (ان اف سی) در حال احداث است..
وی ادامه داد: مجتمع گداخت آلومینیوم سالکو ابتدا قرار بود به صورت سرمایه گذاری مشترک با شرکت آلکان کانادا ساخته شود، اما این شرکت پس از تحریم های آمریکا ایران را ترک کرد..

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا