صنعت، معدن، تجارتمعدن

افزایش۴۷ درصدی تولید فولاد خام ایران در سه ماه ۲۰۱۸

انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸، تولید فولادخام ایران و جهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۴۷درصد و ۴.۱درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد(World Steel Association) ، ایران از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی، ۶ میلیون و ۸۱۴ هزار تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه ۲۰۱۷ میلادی (۴ میلیون و ۶۳۴ هزار تن)، ۴۷ درصد رشد نشان می دهد.
همچنین در ماه مارس۲۰۱۸ میلادی، تولید فولاد خام ایران با رشد ۴۳.۷ درصدی به ۲ میلیون و ۳۵۰هزار تن فولاد خام رسید. این رقم در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۳۵هزار تن بود.
۶۴ کشور فولادساز جهان در ۳ ماهه نخست میلادی، ۴۲۶ در میلیون و ۵۵۱ هزار تن فولاد خام تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۰۹ میلیون و ۷۶۱ هزار تن بود که ۴.۱ درصد رشد کرده است.
همچنین میزان تولید ماه مارس۲۰۱۸ فولادسازان جهانی (۱۴۸ میلیون و ۳۳۰ هزار تن) نسبت به میزان تولید ۲۰۱۷ (۱۴۲ میلیون و ۶۸۱هزار تن) نشان می دهد که این روند ۴ درصد افزایش یافته است.
طبق این گزارش، طی ۳ماهه نخست میلادی به ترتیب چین با تولید۲۱۲میلیون و ۱۵۲ هزار تن، هند با تولید ۲۶میلیون و۶۸۹هزار تن ، ژاپن با تولید ۲۶ میلیون و ۴۰۳ هزار تن، امریکا با تولید ۲۰میلیون و ۷۴۴ هزار تن و کره جنوبی با تولید ۱۷ میلیون و ۸۰۲هزار تن ۵ کشور برترتولید کننده فولاد خام جهان بودند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا