انرژی

شکست یک رویای نفتی

شرکت "CEFC چاینا انرژی" با مضاعف شدن فشارهای مالی و دولتی، ممکن است حداکثر نیمی از ۳۰۰۰۰ کارمند خود را تعدیل کند.

به گزارش آرمان اقتصادی، ژوانگ جیانگ ژونگ، معاون مدیر واحد تحقیقات بین‌الملل CEFC در حاشیه یک کنفرانس انرژی در شانگهای گفت: ما در تلاشیم تا فعالیت‌ها و کارکنانمان را یکپارچه کنیم و امیدوارم که در شرایط دشوار کنونی موفق شویم. وی آمار مشخصی برای تعدیل کارکنان شرکت نداد اما اظهار کرد بیش از ۱۰۰۰۰ نفر خواهد بود. توافق برای خرید سهمی در شرکت روس‌نفت از مشکلات مالی تاثیر پذیرفته اما مذاکرات پیرامون توافق مذکور ادامه دارد.

رشد سریع CEFC سال گذشته که توافق کرد ۹ میلیارد دلار سهم در روس‌نفت خریداری کند، اتفاق افتاد. این توافق اوج تلاش‌های یه جیانگ مینگ، رییس هیات مدیره CEFC برای همسو کردن فعالیت این شرکت با اهداف سیاسی و اقتصادی خارج از کشور شی جین پینگ، رییس جمهور چین بود.

همچنین بخوانید

اما پس از اینکه یه جیانگ مینگ که از مدیریت کناره گیری کرده است، از سوی مقامات تحت تحقیقات قرار گرفت و مشکلات مالی بروز کرد، اوضاع در سال جاری متلاطم شد.

این شرکت بدنبال فروش دارایی‌های ملکی و یک کارگزاری خود است و گروه سیتیک چین ۴۹ درصد سهم در فعالیت‌های اروپایی CEFC را خریداری می‌کند. رویترز اوایل هفته جاری گزارش کرده بود که سیتیک بدنبال خرید دارایی‌های نفتی CEFC در ابوظبی است.

در سپتامبر زمامی که توافق روس‌نفت اعلام شد، CEFC اعلام کرد کارکنانش به ۵۰۰۰۰ نفر رسیده اند و خود را بزرگترین شرکت نفت و گاز خصوصی چین با درآمد بیش از ۴۰ میلیارد دلار توصیف کرده بود.

 شرکت CEFC چین در بلندپروازی برای ایجاد یک زنجیره تامین نفت یکپارچه جهانی، قرارداد تامین نفت با روس‌نفت بسته بود. قرارداد بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه علاوه بر اینکه برتری مسکو نسبت به ریاض به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت چین را تحکیم می‌کرد، شرکت CEFC را در ردیف ۱۰ بازرگان نفت تراز اول جهان قرار می‌دهد. همچنین شرکت CEFC را یک بازیگر مطرح در بازار نفت اسپو می‌ساخت و کمک می‌کرد این شرکت چینی بازرگانان نفت غربی بزرگی مانند ویتول و ترافیگورا را به چالش بکشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا