بورسبورس اوراق

عرضه فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی از پذیرش کالاهای بلندینگ نفتا و حلال ۴۰۴ شرکت نفت ستاره خلیج فارس در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران خبر داد و گفت: پیش از این نیز گاز مایع این شرکت در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران پذیرش شده بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس، سید علی حسینی افزود: پیش از این نیز گاز مایع این شرکت در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران پذیرش شده بود که با توجه به راه‌اندازی فاز دوم این پالایشگاه، امید می‌رود، در آینده نزدیک شاهد شروع عرضه محصولات این پالایشگاه در بورس انرژی باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به رسالت بورس انرژی در بحث تأمین مالی صنعت انرژی کشور معادل با ۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد بنزین اکتان ۹۲ جهت تأمین مالی فعالیت‌های شرکت بر پایه بنزین اکتان ۹۲ در سال ۹۵ از طریق بورس انرژی منتشر شد.

به گفته این مقام مسئول شرکت نفت ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت احداث شده است.

وی افزد: ارزش افزوده بالاتر نسبت به پالایشگاه‌های نفت خام، تولید بیش از ۷۵ درصد بنزین و نفت گاز از خوراک پالایشگاه میعانات گازی و تسهیل صادرات فرآورده‌های تولیدی به خارج کشور از جمله توجیه‌ اقتصادی برای انجام این پروژه است.

حسینی گفت: پذیرش سایر فرآورده‌های شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در حال پیگیری است و به زودی شاهد پذیرش و عرضه سایر محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی خواهیم بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا