بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

توضیحات تلویزیونی مختاریان در خصوص استفاده از پیام‌رسان‌های بومی

مهندس حمیدرضا مختاریان مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد با حضور در برنامه «مثبت دو» با موضوع پیام‌رسان‌های بومی به ضرورت و ابعاد استفاده از این پیام‌رسان‌ها در کشور پرداخت.

به گزارش روابط عمومی داده‌پردازی سداد، در برنامه«مثبت دو» دکتر موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و مهندس مختاریان مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد حضور داشتند که به بحث و گفت‌وگو در مورد پیام‌رسان‌های داخلی، ضرورت و ابعاد آن پرداختند.

همچنین بخوانید

در ابتدا دکتر موسویان با تصریح این نکته که در بحث از پیام‌رسان‌ها در واقع ما از شبکه‌های اجتماعی بومی که زیست بوم جدید مردم است، صحبت می‌کنیم؛ بنابراین باید خیلی از سرویس‌ها و نیازهای روزانه مردم در این پیام‌رسان‌ها مرتفع شود. همان‌طور که «وی چت» در چین؛ «لاین» در ژاپن و «کاکائو» در کره توانسته‌اند با بومی‌سازی این بستر را برای کاربرانشان فراهم سازند. به همین خاطر تمام تلاش ما در این است که بتوانیم با فراهم آوردن شرایط و بسترهای مناسب، این بومی‌سازی را در کشور پیاده‌سازی کنیم.

در ادامه مهندس مختاریان با اشاره به این نکات که پیام‌رسان‌ها زیست بومی هستند که مردم در آن زندگی می‌کنند، عنوان کرد با توجه به ورود ابزارهای جدید مثل تلفن، اینترنت و موبایل در صنعت بانکداری کشور، هدف از طراحی پیام‌رسان «بله» را ایجاد بستری مناسب و راحت برای رفع نیازهای پولی و مالی کاربران در کنار رفع نیازهای ارتباطی‌شان مطرح نمودند.

ایشان در ادامه توضیح دادند که «بله» مرتباً در حال بروز رسانی است و چون پیام‌رسان «بله» یک محصول است با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از پیش انجام گرفته است مرتباً قابلیت‌های متنوعی در طول زمان به آن اضافه می‌شود.

دکتر موسویان نیز در ادامه عنوان کرد که حمایت از کسب‌وکارها در پیام‌رسان‌های بومی اولویت اول ماست و با توجه به این نکته که کشورهای توسعه‌یافته به این پیام‌رسان‌ها به عنوان یک بستر مناسب جهت کاهش هزینه‌ها و ایجاد رقابت بین کسب‌وکارهایشان نگاه می‌کنند؛ باید برای کشور ما هم توسعه و حمایت از پیام‌رسان‌های بومی به صورت یک ضرورت در رأس تصمیمات قرار گیرد.

در پایان مدیرعامل سداد با اشاره به بحث امنیت پیام‌رسان‌های داخلی گفت: «در مورد بحث امنیت ما باید بیشتر به مدیریت ریسک صد درصدی توجه کنیم که ما با این دیدگاه، در مورد پیام‌رسان بله به این امنیت رسیده‌ایم.»

«بله» به دلیل داشتن حساب‌های بانکی کاربران، دائماً از سوی خود متخصصان امنیت داخل شرکت سداد و هم از سوی شرکت‌های تخصصی در حوزه امنیت نرم‌افزار در حال بررسی و تست است که خوشبختانه توانسته است تا این لحظه اعتماد مردم را به خود جلب کند. در پایان مهندس مختاریان گفت: «در بازار رقابتی ما نیاز به حمایتی داریم که بتوانیم درست و صحیح به ارائه سرویس بپردازیم.»

شعار ما در این پیام‌رسان بله به راحتی است. یعنی با بله به راحتی بتوانیم سرویس‌های مالی را در امنیت کامل برای مردم و کاربرانمان فراهم کنیم.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا