ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حذف بیش از ۸ میلیون ویدیو از یوتیوب

یوتیوب برای نخستین بار در گزارش سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ خود اعلام کرد که بیش از ۸ میلیون ویدیو از پلتفرم آن حذف شده‌اند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وب سایت آلفلر، شبکه های اجتماعی که در سالهای اخیر بخصوص بعد از جریان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که در سال ۲۰۱۶ میلادی برگزار شد، تحت فشارهای بسیاری قرار گرفتند و از آن پس موظف شدند قوانین و مقررات سخت گیرانه تری را در قبال بسیاری از موضوعات همچون مداخلات سیاسی دولت های مختلف در دیگر کشورها و مسائل تروریستی و خشونت آمیز وضع و اتخاذ کنند.

حالا شبکه اجتماعی یوتیوب به تازگی گزارشی اجرایی از دستورالعمل های اجتماعی خود را منتشر کرده است که نشان می دهد در سه ماهه پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، تعداد ۸.۳ میلیون ویدیوی به اشتراک گذاشته شده بر روی این پلتفرم را حذف کرده است.

همچنین بخوانید

این سرویس اشتراک ویدیو که تحت مالکیت گوگل است، سال گذشته پس از اینکه بسیاری از منتقدان اعلام کردند محتوای به اشتراک گذاشته شده در یوتیوب مناسب کودکان و برخی گروههای سنی حساس نیست، با آماج حملات انتقادی زیادی مواجه شد.

گوگل هم در گزارش هایی ماهانه و فصلی اعلام کرده بود که تعداد زیادی از ویدیوهای یوتیوب به دلیل نقض قوانین این سرویس آنلاین حذف و مسدود شده اند.

گزارش های منتشر شده از سوی برخی وب سایت های فضای مجازی حاکی از آن بود که برخی از این ویدیوها محتوای کودک آزاری، تروریستی و خشونت آمیز داشته و باید خیلی زود توسط الگوریتم های بکار رفته در یوتیوب و متخصصان آن، شناسایی و حذف می شد اما این اتفاق نیفتاد.

یوتیوب در گزارش خود اعلام کرده است که ۶.۷ میلیون از این ویدیوها توسط هوش مصنوعی شناسایی شده است و تنها ۱.۶ میلیون از آنها توسط نیروهای انسانی تشخیص داده شده است.

در ماه دسامبر سال گذشته بود که یوتیوب اعلام کرد به منظور شناسایی محتوای نامناسب، غیراخلاقی و خشونت آمیز حدود ۱۰ هزار نفر نیروی انسانی را به استخدام خود درآورد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا