بورسبورس اوراق

بازار سرمایه انحصاری نیست

 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران، توسعه بازار مالی را بدون توسعه دانش مالی و مبانی آن غیرممکن دانست.

رضا تهرانی، مدیر گروه مالی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، بازار مالی را بازاری متکی به دانش توصیف کرد و گفت: کسانی می توانند در این بازار خوب کار کنند و به آن رونق دهند که از دانش و مبانی مالی مناسبی برخوردار باشند .

وی افزود: توسعه بازار مالی بدون توسعه دانش مالی ممکن نیست و زمانی بازار ما می تواند به خوبی توسعه پیدا کند که دانش مالی مخصوصا در زمینه سرمایه گذاری و ابزارهای آن توسعه پیدا کند .

وی در عین حال تاکید کرد: بازار مالی و بازار سرمایه در انحصار عده ای نیست که فقط دوره های مالی دیده باشند و دکترای مالی گرفته باشند.

مدیر گروه مالی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: از آنجا که بازار مالی بازاری است که همه افراد می خواهند در آن حضور یابند و تصمیم گیری کنند، لذا مبانی آن به شکل های مختلف باید آموزش داده شود.

تهرانی، مخاطبین بازار مالی را طیف های مختلف مردم اعم از پزشک، روحانی، دانش آموز و دانشجو دانست و گفت: مقدمات ورود به این بازار از طریق فیلم های آموزشی، رسانه ها و دوره های آموزشی باید آموزش داده و در خصوص آن فرهنگ سازی شود .

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پایان تصریح کرد: زمانی که افراد بدانند بازار مالی و بازار سرمایه جای مطمئنی برای سرمایه گذاری است و ریسک آن کنترل می شود، به سوی این بازار حرکت می کنند و سرمایه های خود را به سمت آن سوق خواهند داد.

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا