بانکبانک و بیمه

ارتقا همکاری با اروپایی‌ها با تصویر حقیقی‌تر وضعیت مالی بانک‌ها

معاون برنامه ریزی، سرمایه گذاری و امور بین الملل بانک سینا گفت: بانک ها باید در روابط با طرف های خارجی تصویر حقیقی‌تری از وضعیت مالی بنگاه ارائه کنند تا در نهایت به توسعه همکاری ها منجر شود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، محمدرضا ساروخانی با بیان این که مبنای هر گونه ارتباط اقتصادی و تجاری در دنیا استفاده از بسترهای بانکی است، اظهار داشت: بعد از اجرایی شدن توافق «برجام» ارتباطات مناسب و جدی تری بین بانک های ایران و دنیا شکل گرفت.

به گفته وی، ارتباط تجاری و بانکی ایران و اروپا با استفاده از فرصت «برجام»‌ باید در مسیر توسعه یافته تری قرار بگیرد و فرصت های فعلی متحول شود.

ارتباط با بانک های اروپایی

وی در ادامه افزود : ارتباط بانک های ایران با بانک های اروپایی در فضای بعد از اجرایی شدن «برجام»، تقویت شد و نظام بانکی ایران توانست با بانک های کشورهای اروپایی همانند «اسپانیا، اتریش، آلمان، ایتالیا» تعاملات سازنده و راهگشایی را ایجاد کند.

ساروخانی با بیان این که تاثیر «برجام» در فرایند زمان برای ایران تا حدودی تغییر کرد، گفت: انتظار می رفت بعد از سه سال از توافق «برجام»، تحولات عمده ای در تجارت و تعاملات بانکی ایران و اروپا ایجاد شود ولی آمارها نشان می دهد در ۶ ماه ابتدای اجرایی شدن توافق «برجام»، استقبال قابل توجهی از سوی کشورهای دنیا برای آغاز روابط تجاری و بانکی با ایران شکل گرفت.

این مقام افزود: حتی شاهد این بودیم که بانک های معتبری برای مذاکره با ایران اقدام کردند و تفاهم نامه های زیادی نیز به امضای طرفین رسید اما هر چقدر از زمان اجرایی شدن «برجام» گذشت با القای نگرانی و بی اعتمادی ها، از تمایل بانک ها و شرکت های بزرگ برای حضور در فضای اقتصادی ایران و ادامه روابط کاسته شد .

نقش IFRS در توسعه روابط با دنیا

 معاون برنامه ریزی، سرمایه گذاری و امور بین الملل بانک سینا همچنین درباره نقش IFRS و استانداردهای حسابرسی بانک ها در ایران و تاثیر آن در تقویت رابطه با بانک های اروپایی، گفت: زبان مشترک صورت های مالی در دنیا بر اساس استانداردهای IFRS تعریف شده و همه شرکت ها و بانک های معتبر در دنیا این استانداردها را رعایت می کنند، ‌ به همین منظور بانک های ایرانی برای شکل گیری هرگونه ارتباط با بانک های خارجی باید الزام پیاده سازی IFRS را به صورت دقیق اجرا کنند.

ساروخانی در پایان گفت: بانک ها در ایران باید حداکثر شفافیت مالی را در صورت های مالی خود رعایت کنند و با اجرای گام به گام آن، ضمن حفظ منافع سهامداران، بتوانند در روابط با طرف های خارجی نیز تصویر حقیقی تری از وضعیت مالی بنگاه ارائه کنند تا در نهایت به توسعه همکاری ها منجر شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا