اقتصاد کلان

نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بانک مرکزی،شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و چهل و هفتمین جلسه خود و در ادامه تصمیم‌های این شورا برای تحرک بخشی به بازار مسکن و حمایت از خانه اولی‌ها و نیز نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده روستایی، دو تصمیم را به تصویب اعضای شورا رساند.

در راستای اجرای تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۲۷۶. ت. ۵۳۱۱۵ هـ مورخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۶ هیئت وزیران، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف فردی تسهیلات یارانه‌ای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، با نرخ ۵ درصد، تا مبلغ ۲۵۰.۰۰۰.۰۰ ریال (بیست و پنج میلیون تومان) و با اخذ وثیقه سفته زنجیره‌ای موافقت کرد. براین اساس تسهیلات مورد اشاره، با معرفی متقاضیان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک‌های عامل در سال جاری قابل اعطاست.

همچنین بخوانید

همچنین این شورا در دیگر مصوبه خود، با کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم بانک مسکن در چارچوب برنامه ملی بازآفرینی شهری برای استفاده سپرده‌گذاران خانه اولی در بافت‌های فرسوده و نامناسب شهری از ۸ به ۶ درصد و برای سایر مناطق شهری از ۹.۵ به ۸ درصد موافقت کرد.

بر اساس این گزارش، در جلسه یادشده، بانک مرکزی در گزارشی، سیاست‌های جدید ارزی و کارکرد سامانه نظام یکپارچه معاملات ازری (نیما) را برای اعضای شورای پول و اعتبار تشریح کرد که در ادامه اعضای این شورا دیدگاه‌های خود را درباره سامانه نیما مطرح کردند.

همچنین در پایان، اعضای شورای پول و اعتبار از اتفاق پیش آمده هنگام ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرده و خواستار آن شدند که هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، این اتفاق را که به وجهه مجلس و نظام خدشه وارد می‌کند، مورد بررسی قرار دهد.

در عین حال اعضای این شورا با تقدیر از خویشتن‌داری رئیس کل بانک مرکزی و صبوری و متانت قاطبه نمایندگان مجلس، خواستار آن شدند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای برون‌رفت بانک‌ها از شرایط فعلی و ساماندهی بازار ارز، با مسئولین بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت تعامل و همکاری بیش از پیش داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع

میزان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا