امور زیربناییراه و ساختمانگردشگری

ارتباطات فرامرزی می‌تواند محور اصلی توسعه باشد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ارتباطات فرامرزی می‌تواند محور اصلی توسعه باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی،، عباس آخوندی در جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان اظهار کرد: ارتباط با کشورهای همسایه برای صادرات محصولات صنعتی، کشاورزی، صنایع‌دستی و سایر صنایع، از جهت گردشگری و توزیع ثروت می‌تواند به این منطقه کمک کرده و ثروت جدیدی خلق کند که برای مردم و اهالی منطقه بسیار مهم باشد.

وی گفت: علی‌رغم مشکلات موجود در شهرستان ورزقان، در حوزه صنعت مس، زیربنایی، توسعه کشاورزی، توسعه‌شهری، ارتقای توسعه زندگی در بخش‌های مختلف اتفاقات بسیار خوبی در حال رخ‌ دادن است و امیدواریم ارتباطات و اتفاقات بهتری را در آینده شاهد باشیم.

آخوندی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ورزقان گفت: این منطقه از جهت گردشگری منطقه‌ی بسیار مستعدی بوده و با ایجاد پروژه‌های گردشگری همانند "اتصال قلعه‌ جوشین به قلعه بابک" و سایر پروژه‌ها می‌توانیم از این فرصت حداکثر بهره‌مندی را داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: با اینکه بزرگراه خواجه- ورزقان در حال انجام است اما همواره علاقه‌مند بوده‌ام این بزرگراه به سمت خاروانا و نودوز ادامه پیدا کند و بتوانیم با اتصال این محورها، با کشورهایی نظیر ارمنستان و نخجوان ارتباط داشته باشیم، چراکه ارتباطات فرامرزی می‌تواند محور اصلی توسعه باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ی این منطقه صرفا مس نبوده و سرمایه‌های زیادی وارد این منطقه می‌شود، گفت: این موضوع حائز اهمیت است که این سرمایه‌ها را چقدر در منطقه نگه داریم. حدود ۴۰ سرویس از کارکنان در این شهرستان به شهرهای دیگر رفت و آمد می‌کنند و باید فضای سکونت و زندگی در ورزقان به‌گونه‌ای باشد که افراد در این شهر اقامت کنند.

آخوندی ادامه داد: زمانی که افراد در محلی اقامت می‌کنند در آنجا هم هزینه می‌کنند و در حقیقت نوعی توزیع ثروت انجام شده و منطقه شاهد رشد مضاعفی خواهد بود، بنابراین فراهم کردن امکانات سکونت در منطقه نکته مهمی است و با تدابیری که دارم اگر بتوانیم این شرایط را ایجاد کنیم، شاهد رشد و توسعه مضاعفی در منطقه خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان به مسئله ارتقای کیفیت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید برای ارتقای سطح آموزش توجه ویژه‌ای به فرزندان این خطه داشته باشیم، چراکه یکی از ویژگی‌های صنعت، تربیت حرفه‌ورزهایی در پیرامون خود بوده و این مسئله بسیار مهم است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا