انرژی

تکمیل طرح‌های آبرسانی به ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به دلیل زیاد بودن قیمت تمام شده آب و آنچه از مشترکان اخذ می‌شود، همه ۶۶ شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی زیان‌ده هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی‌اصغر قانع امروز در نشستی خبری با بیان این‌که در حال حاضر در بخش شهری ۳۵ شرکت آب و فاضلاب و در بخش روستایی ۳۱ شرکت آب و فاضلاب مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده آب در بخش روستایی ۱۲۰۰ تومان و در بخش شهری ۱۰۰۰ تومان است و این در شرایطی است که در طرح‌ها ۳۷۰ تا ۳۸۰ تومان در حوزه شهری و ۱۰۰ تا ۱۲۰ تومان روستایی از مشترکان آب و فاضلاب اخذ می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که هفت میلیارد مترمکعب آب در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: از این میزان ۴.۵ میلیارد مترمکعب سهم جامعه شهری و یک میلیارد مترمکعب سهم جامعه روستایی است.

همچنین بخوانید

به گفته قانع، کل درآمد شرکت آب و فاضلاب در بخش شهری و روستایی ۲۰۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده که متاسفانه هر سال به دلیل مسائلی قیمت تمام آب افزایش می‌یابد، اما قیمت اخذ شده از مردم ثابت است.

تکمیل طرح‌های آبرسانی به ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد

وی در پاسخ به سوال ایسنا که آبرسانی به تمام روستاهای کشور چه زمانی به پایان می‌رسد؟ ادامه داد: برای تکمیل طرح‌های آبرسانی به ۷۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است که اگر این میزان به صورت سالانه تخصیص پیدا کند مشکل ما حل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و در سال ۱۳۹۷ معادل ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای اتمام طرح‌های آبرسانی اعلام کرد.

قانع اظهار کرد: اگر هر سال ۵۰۰ میلیون دلار برای این مساله تخصیص پیدا می کرد می‌توانستیم طی مدت سه سال طرح آبرسانی به روستاها را به طور کامل اجرایی کنیم، اما در حال حاضر به دلیل این‌که مشخص نیست چه میزان تخصیص صورت می‌گیرد نمی‌توان از تمام شدن این طرح سخن گفت.

وی چندی پیش در گفت‌گو با ایسنا از ایجاد ۴۰ تصفیه‌خانه آب و فاضلاب جدید در کشور خبر داده بود و همچنین در مورد آبرسانی به ۱۵۰۰ روستای دیگر نیز توضیحاتی را ارائه داد که در این نشست نیز به این دو موضوع پرداخت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا