انرژی

تاکید بر توسعه تجارت گاز در قالب بنگاه‌داری

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: میزان برداشت میعانات گازی کشور نیز ۲۲۶ میلیون تن در سال است که باید به ۳۶۰ میلیون تن برسد. میزان LPG نیز با ارتقای کیفیت و کاهش گوگرد باید در افق ۱۴۰۰ از دو میلیون تن کنونی به ۱۲ میلیون تن برسد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حمیدرضا عراقی در چهارمین همایش تولید پایدار گاز با بیان اینکه در بخش تولید و توزیع گاز در سطح کشور به خوبی عمل کرده‌ایم اظهار داشت: با وجود اینکه در زمستان شاهد قطع گاز ترکمنستان بودیم اما توانستیم با مدیریت در تامین گاز شاهد جریان پایدار گاز در کشور باشیم.

وی با اشاره به وظایف شرکت ملی گاز تصریح کرد: مدیریت تامین گاز، امنیت عرضه، کسب رضایت مشتری و سازگاری حداکثری با محیط زیست از جمله وظایف این شرکت است که طی این مدت توانسته‌ایم مدیریت مطلوبی در این زمینه داشته باشیم.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت ملی گاز ادامه داد: در حال حاضر میزان برداشت گاز این شرکت ۲۳۰ میلیارد مترمکعب در سال است که باید به ۳۹۰ میلیارد مترمکعب در سال برسد. همچنین میزان برداشت اتان ۱.۳ میلیون تن در سال است که باید به ۸.۴ میلیون تن در سال برسد.میزان برداشت گوگرد ۱.۴ میلیون تن در سال است که باید به دو میلیون تن در سال برسد.

وی ادامه داد: میزان برداشت میعانات گازی کشور نیز ۲۲۶ میلیون تن در سال است که باید به ۳۶۰ میلیون تن برسد. میزان LPG نیز با ارتقای کیفیت و کاهش گوگرد باید در افق ۱۴۰۰ از دو میلیون تن کنونی به ۱۲ میلیون تن برسد.

معاون وزیر نفت در ادامه بر لزوم تمرکز بر رشد بهره‌برداری روی توسعه تجارت در قالب بنگاه‌داری تاکید کرد و گفت: با این رویه می‌توانیم در منطقه و سطح بین‌الملل تبدیل به برند شویم.

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا