بین الملل

مهاجران رقم رکوردی ۴۶۶ میلیارد دلار را به کشورشان حواله کردند

طبق اعلام بانک جهانی، در سال گذشته ۲۲۶ میلیون کارگر مهاجر در سراسر جهان، رقم رکوردی ۴۶۶ میلیارد دلار را به کشورهای خود که اغلب در حال توسعه هستند، حواله کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، طبق اعلام بانک جهانی، در سال گذشته ۲۲۶ میلیون کارگر مهاجر در سراسر جهان، رقم رکوردی ۴۶۶ میلیارد دلار را به کشورهای خود که اغلب در حال توسعه هستند، ارسال کرده‌اند. این درحالی اتفاق افتاد که میزان پول حواله شده به کشورهای مبدا، ۲ سال متوالی با کاهش مواجه شده بود. انتظار می‌رود امسال مقدار این پول افزایش یافته و به ۴۸۵ میلیارد دلار برسد.

بانک جهانی در بیانیه خود گفت: میزان دریافت پول حواله شده، در کل بهتر از آن‌چه که انتظار داشتیم بود و دلیل آن رشد قدرتمندتر در اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه و ایالات‌متحده است. رشد میزان حواله‌ها از لحاظ ارزش دلاری آنها تحت تاثیر قیمت‌های بالاتر نفت، و تقویت یورو و روبل بوده است.

همچنین بخوانید

 سال گذشته ۱۰ کشور، بیش نیمی از رکورد ۴۶۶ میلیارد دلار را دریافت کرده‌اند.

کشورهایی که در سال ۲۰۱۷ بیشترین جریان ورود سرمایه از طریق حواله را داشته‌اند، هند با ۶۹ میلیارد دلار، چین با ۶۴ میلیارد دلار،  فیلیپین با ۳۳ میلیارد دلار و مکزیک با ۳۱ میلیارد دلار بوده‌اند.

بیشترین جریان خروجی حواله هم از ایالات‌متحده با ۶۷ میلیارد دلار و عربستان سعودی با ۳۸ میلیارد دلار بوده‌ است. (بر اساس داده‌های ۲۰۱۶ تخمین زده شده است)

برترین مقاصد حواله‌ها از ایالات‌متحده (که برای سی و پنجمین سال مبدا اول حواله در جهان است)، مکزیک، چین، هند، فیلیپین و ویتنام، هستند.

هرچند سهم کارگران خارجی در امارات متحده عربی، کویت و قطر بیشتر است. در این کشورها از هر ۵ کارگر، ۴ نفر خارجی هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا