بانکبانک و بیمه

خرید ارز گردشگران خارجی در بانک ملی+جزییات


عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت: شعب ارزی داخل کشور و همچنین شعب و باجه های مستقر در فرودگاه های بین المللی آماده خرید ارز همراه مسافران خارجی هستند.

به‌گزارش آرمان اقتصادی (ECOIDEAL)، غلامرضا پناهی گفت: از زمان ابلاغ سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، شعب ارزی بانک ملی آمادگی ­دارند تا گردشگرانی که ­وارد ایران می شوند ارزشان را ­معادل ریال به نرخ روز بانک مرکزی خریداری کنند و حتی می توانند با عنوان کارت هدیه دریافت کنند وهمه جا ­اقدام به خرید کنند.

وی به صداو سیما افزود: شعبات ارزی بانک ها قابلیت این را دارند تا ارز را به ریال تبدیل کنند.
همچنین رئیس شعبه فرودگاه امام گفت؛­ هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد وتوریست ها به راحتی می توانند با مراجعه به شعب ارزی بانک ملی اقدام به فروش ارز کنند.
پناهی گفت: بر اساس مقررات ،تهیه ارز باید ­از طریق سیستم بانکی و در صرافی ها که بانک مرکزی مجوز داده ­و شعبات ارزی صورت بگیرد و خارج از این سیستم غیر قانونی است.
عضو هیئت مدیره بانک ملی­ ادامه داد: نمایندگی ها و سفارتخانه های ما در سایر کشورها حتما امکاناتی که از طریق سیستم بانکی فراهم است ،برای گردشگران توضیح دهند که وقتی توریستی وارد کشور می شود در فرودگاه ها ­شعب بانک ملی حضور دارد و آماده خریداری ­ارز از توریست ها است .
وی بیان کرد: گردشگران خارجی می توانند از طریق شبکه کارگزاری بانک ملی ایران در خارج از کشور،نسبت به صدور حواله ارزی به داخل ایران اقدام و به محض ورود به ایران با مراجعه به شعب ارزی این بانک، معادل ریالی ارز حواله را به صورت نقدی و یا در قالب کارت هدیه دریافت کنند.
پناهی گفت: باید همه کمک کنند ­تا نرخ ارز یکسان شود و منفعت جامعه در این مسئله است زیرا دولت منافع عام مردم­ را در آن دیده است.
وی بیان کرد: بانک مرکزی در راستای تخصیص ارز جهت واردات کالا و خدمات بواسطه گشایش ال سی فعالیت ­را آغاز کرده و بانک ملی هیچ مشتری ندارد که در صف خرید ارز باشد.
وی افزود: امیدوارم صادر کنندگان ،ارز را به راحت وارد کشور کنند از طریق شبکه بانکی در اختیار وارد کنندگان قرار دهیم.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا