بورسبورس اوراق

۲۸ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزاری

آمار معاملات فروردین ماه نشان می دهد سهم معاملات برخط از معاملات نرمال بیش از ۳۴ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در فروردین سال جاری از ۱۰۵ کارگزار فعال در بورس، ۱۰۳ کارگزار در معاملات آنلاین فعال بوده اند.

با توجه به آمار منتشر شده از سوی شرکت بورس تهران ، بیشترین ارزش خرید و فروش کارگزاری ها در فروردین ماه ، متعلق به کارگزاری آگاه بوده و بعد از آن کارگزاری های بانک سپه و انصار قرار دارد.

همچنین بر اساس این گزارش ۴۱ درصد از کل معاملات الکترونیکی در ۵ کارگزاری انجام شده است که به ترتیب کارگزاری های مفید با ۲۳.۴۴ درصد، آگاه با ۷.۴۲ درصد، فارابی با ۳.۸۱ درصد، بانک کشاورزی با ۳.۳۳ درصد و مبین سرمایه با ۲.۹۷ درصد رتبه های اول تا پنجم را به نام خود ثبت کردند.

از کل معاملات، بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال خرید و فروش الکترونیکی بوده است که ۲۷ درصد کل خرید و فروش است.بنابراین گزارش ارزش کل خرید و فروش در فروردین ماه، بیش از ۴۱ هزار میلیارد ریال بوده است.

براین اساس ارزش خرید و فروش خرد و بلوک معادل ۷۹.۴۱درصد کل معاملات بوده است. همچنین ارزش خرید و فروش عمده ۰.۴۴ درصد از معاملات و ارزش کل سایر ابزارهای نوین مالی ۲۰.۱ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است.

۲۸ درصد از کل معاملات در اختیار ۵ کارگزار

در این گزارش آمارها نشان میدهد  ۵ شرکت کارگزاری در فروردین ماه، ۲۸ درصد کل ارزش معاملات را به خود اختصاص داده اند.

شرکت های کارگزاری مفید با ۷.۹۸ درصد، کارگزاری بانک سپه با ۷.۰۴ درصد، کارگزاری بانک انصار با ۵.۸۶ درصد، کارگزاری امین آوید با ۳.۶۴ درصد و کارگزاری آبان با ۳.۷۵ درصد در رتبه های اول تا پنجم این جدول قرار دارند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا