بورسبورس اوراق

چشم انداز آتی بازار سرمایه مثبت است

مدیرعامل کارگزاری مفید، چشم انداز آتی بازار سرمایه را با توجه به سیاست های اخیر ارزی دولت مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هادی مهری گفت: آینده بازار سرمایه با توجه به شرایط فعلی بازار و محدودیت هایی که برای ارز و جلوگیری از قاچاق قایل شده اند، وضعیت بهتری خواهد داشت و تا آخر سال نیز اوضاع بهتر می شود.

وی در پاسخ به این سوال که با وضعیت ارزی امروز آیا شرکت های “صادرات محور” دچار مشکل نخواهند شد، گفت: خیر . چون اینها مواد اولیه خود را پیش از این بر اساس دلار مبادله ای می گرفتند ولی فروش آنها زیاد بود و حاشیه سود بالایی داشتند. بنابراین، در نهایت ممکن است حاشیه سود اینها کاهش پیدا کند و زیاد متضرر نخواهند شد.

همچنین بخوانید

مدیرعامل کارگزاری مفید افزود: قبلا پول ها به شکل غیرقانونی خارج می شد؛ اما هم اکنون که مبادی غیرقانونی محدود و کنترل می شود وضع شرکت های داخلی بهتر می شود و سودآوری آنها بالا خواهد رفت و در نتیجه وضع بورس هم بهتر خواهد شد.

مهری همچنین در پاسخ به این سوال که نقش نمایشگاه هایی همچون فاینکس در فرهنگ سازی و تعریف روشن تر ادبیات بازار سرمایه و معرفی صنایع مختلف چیست، گفت: در رابطه با فرهنگ سازی، بیشتر وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت بورس تهران و بورس هاست که بتوانند با آموزش، تبیلغات، برگزاری نمایشگاه ها به ترویج و معرفی ادبیات بازار سرمایه کمک کنند و البته کارگزاران هم باید در ارائه راهنمایی به مشتریان آماده باشند. ضمن اینکه در کنار تبلیغات از طریق تلویزیون و روزنامه ها، فرهنگ سازی در مدارس، دبیرستان ها و دانشگاه ها هم می تواند بسیار مناسب باشد.

این فعال بازار سرمایه در رابطه با زمان برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه هم اظهار نظر کرد: بهتر است همچون امسال برنامه کاری این نمایشگاه ها به نحوی تنظیم شود که به آخر هفته ختم شود تا دانش آموزان، دانشجویان و افرادی که کار دولتی دارند، موفق به حضور شوند.

مدیرعامل کارگزاری مفید، همچنین در پاسخ به سوالی درباره نقش بازار سرمایه در جهت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی گفت: همه مردم  طبیعتا از کیفیت استقبال می کنند؛ بورس می تواند از طریق شفاف سازی، تولیدات شرکت ها را بالا ببرد و مردم هم به هرحال با توجه به تبلیغات و مزایایی که در بسیاری از کالاهای ایرانی وجود دارد از این کالاها استفاده خواهند کرد؛ منتهی کیفیت برخی کالاهای ایرانی تا حدودی پایین است که باید این مشکل برطرف شود.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا