بانک و بیمهطلا و ارز

پیش‌بینی رییس بانک کارگشایی از آینده حراح سکه

حراج سکه در بانک کارگشایی که از چهار آذر ۹۶ با قیمت پایه یک میلیون و ۱۸۰ برای سکه تمام و ۵۹۰ هزار تومان برای نیم سکه استارت خورد و استقبال بالایی از آن صورت گرفت؛ در فروردین سال جاری بنابر دستور بانک مرکزی متوقف شد.

پایگاه خبری آرمان اقتصادی – فاطمه اکبرخانی؛ اگرچه همگام با این سیاست، پیش فروش سکه نیز از سوی بانک مرکزی اعمال شد اما از ماه‌های پایانی سال ۹۶ با افزایش نرخ ارز، مهار قیمت سکه سخت شد تا جایی که در ابتدای امسال به مرز دو میلیون تومان نیز رسید.

همچنین بخوانید

با افزایش بهای سکه، قیمت پایه اعلام شده توسط بانک مرکزی برای حراج سال ۹۷، به یک میلیون و ۴۱۵ برای سکه تمام و ۷۷۰ هزار تومان برای نیم سکه ارتقا یافت.

از دلایل اصلی اجرای این سیاست‌ها می‌توان به جمع کردن نقدینگی سرگردان از جامعه و از بین بردن حباب سکه اشاره کرد؛ اما حباب سکه به حدود ۲۰۰ هزار تومان نیز رسید و با اقدام دولت مبنی بر تک نرخی کردن ارز و ادامه فعالیت بانک مرکزی در ثبت نام سکه، حباب به حدود ۱۰۰ تومان رسید.

بنابر آمار بانک کارگشایی حدود ۵۰۰ هزار قطعه سکه در این حراج فروخته شد اما در هفته سوم فرودین با دستور بانک مرکزی و به بهانه آمادگی برای تامین و ضرب سکه متوقف شد و تا کنون نیز انجام نگرفته است.

رییس بانک کارگشایی در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری آرمان اقتصادی درباره از سرگیری این سیاست و علت متوقف شدن آن اظهار کرد: دلیل توقف حراج سکه را بانک مرکزی اعلام نکرده اما احتمال شروع حراج وجود دارد ولی زمان آن مشخص نیست.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا