ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تاثیر فناوری بر مراسم خاکسپاری

بشر همواره در حال پیشرفت بوده و پیوسته فناوری گسترش یافته و در این میان سنت‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند. مراسم مرگ‌ومیر نیز مستثنی نبوده و تحت تاثیر فناوری قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، به نقل از ساینس، با پیشرفت رسانه‌های اجتماعی آیین‌های مختلفی توسط فرد تعریف شده و به آگاهی بیشتر منجر شده است. در ایالات متحده ۸۱ درصد از جمعیت دارای حساب رسانه‌های اجتماعی هستند. با توجه به این ارقام زندگی در محیط دیجیتال به طرق مختلف وجود دارد و بسیاری از عکس‌ها، خاطرات و یا افکار افراد از این طریق به دیگران انتقال می‌یابد و به این روش افراد لحظات صمیمانه خود را با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند.

دکتر کاندی کن که در زمینه مرگ تحقیق می‌کند، معتقد است فناوری روشی برای گفت‌وگو درباره مرگ ایجاد خواهد کرد. افراد مختلف با سنت‌های متفاوت و به اشتراک گذاشتن آنها انسان‌های زیادی را جذب خود می‌کنند و در این میان مواردی از جمله کلیپ‌های سوزاندن مردگان، مراسم یادبود مختلف، ارتباط با ارواح و مردگان مخاطب‌های زیادی دارند.

همچنین بخوانید

در چین و ژاپن مردم از اپلیکیشن‌های مختلف در این مورد استفاده می‌کنند و تاثیر سوزاندن مرده‌ها بر آلودگی هوا  را به افراد نشان می‌دهند تا این سنت ترک شود. به غیر از شبکه‌های اجتماعی هوش مصنوعی نیز فناوری خطرناکی در این زمینه محسوب می‌شود.

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند در حال تغییر شیوه‌های اعلام مرگ و یا مراسم تشییع جنازه هستند و عاملی برای تغییر سنت‌های خاکسپاری محسوب می‌شوند.

دراین زمینه فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی وجود دارد که هم به عنوان سرگرمی و هم برای آموزش دنیای بعد از مرگ استفاده می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا